Winterweer Syrie en Jordanie

Hallo,

Eind oktober vertrekken mijn vriendin en ik naar Syrie en Jordanië en komen begin december terug naar NL. Weet iemand een beetje wat voor weer het dan daar is? Ik heb al gezocht maar krijg geen goed beeld van het weer. Weet iemand hier meer van?

Groet,

Rob

Ik ben bang dat het daar dan koud tot bitter koud zal zijn, met name de nachten!
Bijkomend nadeel is dat velen geen kachel(s) hebben omdat het in er in de zomer zo heet is!

1 like

Ik ben in 2003 in december naar Jornadie geweest, en in 2009 naar Syrie. Dat was in de kerstvakantie, dus ik neem aan dat het in november en begin december net iets warmer is…

Bitterkoud? Persoonlijk vond ik dat beide keren wel meevallen. Overdag is het meestal lekker weer, weinig wolken, droog (al heb ik in Syrie ook regen gehad). Een aantal dagen heb ik in een T-shirt kunnen lopen, maar meestal was een shirtje met lange mouwen een betere keus. Het verradelijke is dat het weer vrij snel om kan slaan, loop je het ene moment nog in een bikini bij een resort aan de Dode Zee, hetvolgende moment kijk je uit over de Mozesberg in een dikke fleece. Neem dus ALTIJD laagjes mee!

's Nachts kan het echter afkoelen, en rond de kerst kan bhet zelfs vriezen in de woestijn. Ondanks dat het daar overdag lekker warm is. Een muts en handschoenen kunnen daar voor 's avonds lekker zijn.

Veel huizen hebben inderdaad geen kachels, maar ik neem aan dat je niet veel bij mensen thuis zal logeren? In goedkope hostels (en wanneer je in een tent slaap) kan het 's nachts binnen erg koud zijn, maar de iets duurdere hostels/hotels (lees: middenklasse, vanaf 20-25 euro per kamer per nacht) hebben vaak wel een AC die als verwarming kan fungeren. Ook krijg je vaak wel een extra deken of een straalkachel als je het echt te koud vindt.

Conclusie: je hoeft het zeker niet koud te hebben!

1 like

Dank jullie voor alle info!

Na 42 dagen weer terug in de Nederlanden. Van de kou helemaal geen last gehad. Op 1 december was het het nog zo warm dat ik in korte broek kon lopen. Maar na het schijnt is dit niet normaal voor periode van het jaar. In Amman waren ze verbaast dat de winter nog niet begonnen was.

Bedankt voor de berichtjes