jordanie july/aug of december?

Dag allemaal,

In de zomer heb ik zo’n 6 weken vakantie en in december 2 weken. Nu wil ik graag een keer naar Jordanie. Ik Kom er alleen niet zo heel goed uit wanneer te gaan.
Het schijnt in onze zomer ontzettend heet te zijn. Andere websites geven weer aan dat dat meevalt. (ik ben wel eens in marocco geweest in onze zomer(50+graden woestijn), dat was niet altijd een pretje en het is beperkend voor wat je kan doen.
Valt het nu mee of tegen? Ik ben een rondreiziger en geen strandganger, hoewel een dag of 2/3 mij ook wel lukt rondom een strand. Woestijnen, markten en de niet zo toeristische highlights trekken mij altijd veel meer aan. en ik reis altijd met openbaar vervoer en daar zit over het algemeen geen airco in :wink:

in december daarentegen lees ik weer dat het kan vriezen en regenen, behalve bij de dode zee.

Voordeel van de zomer is dat ik alle tijd heb om rond te reizen en hier en daar te blijven hangen, in de winter heb ik maar een beperkte tijd (12/13 dagen). en dan is een beetje meer zon wel gewenst.

ervaringen en tips?

thanx, mariska

Deze zomer valt de ramadan in juli. Ik zou dat zeker ook meenemen in je besluit.

Ik ben in december in Jordanië geweest. Ik heb geen last gehad van regen. Het was echter niet altijd heel warm, maar ik heb meerdere dagen in een T-shirt gelopen. Soms ook wel in een fleece.

's Nachts in de woestijn kan het wel erg koud zijn. Ik loste dat op met een extra deken (die zijn er) en buiten door het dragen van een jas. Mocht je tijdens de woestijntocht op een kameel rijden, dan raad ik je aan handschoenen aan te doen.