Jordanie - wanneer is de beste tijd

Wanneer is de beste tijd in het jaar om naar Jordanie te gaan ?? iemand ervaringen en tips voor Jordanie?

ja de beste tijd… ligt eraan wat je wilt. het kan best koud zijn rond de winter periode,
maar in principe kan je het hele jaar door naar jordanie.
tips : Wadi rum, natuurlijk… prachtige plek. Ja en Petra. kan je ook niet overslaan, vooral als je de minder makkelijke route neemt.
Verder is jordanie overal prachtig, veel te zien, een diver land!

oke Tanx ! ik wil eind maart gaan! wanneer ben jij geweest ?

zelf ben ik afgelopen mei geweest.
rondreis door jordanie, dus amman , jerash, little petra, petra, wadi rum, aqaba…

Oktober is hoogseizoen ivm het weer, maar sommige prijzen gaan dan ook omhoog.

Ah ik ben ook eind maart geweest en het is daar prachtig, je wel goed beschermen tegen de zon want die kan heel hard schijnen en zeker in Petra.
Het hoogtepunt was Petra, je moet daar overnachten, heel leuk stadje. En ik heb de toer gedaan te paard. Het kost wel 35 euro pp( na goed afdingen) maar het is zeker de moeite waard.
Wat ook Leuk is, is drijven in de dode zee. leuke ervaring, en naart schijnt is de modder en het water goed voor het lichaam.
Wadi rum heb ik ook gedaan een tocht met de 4x4 ook prachtig hoe mooi een woestijn kan zijn.
En uiteindelijk heb ik de reis afgesloten in Aqaba rustig aan het strand, prachtig duiken in de rode zee.
Als je wat meer info wilt mag je me altijd pm’en voor de lekkere restaurants en leuke tips en hotels.

Veel plezier !!!