Zomerbaan

kan iemand mij helpen met het regelen van een vakantiebaan in het buitenland!
ik ben 17 jaar en wil na mijn eindexamen iets anders doen dan op zuipvakantie gaan
iemand leuke adresjes of tips voor mij. Ik ben nu al actief in de horeca maar het mag natuurlijk ook iets heel anders zijn
thnkx

xx

Hoi Haank,

Ik ben 22 en ook op zoek naar een zomerbaan. Ben je in de zomer al 18? Dan kun je makkelijk bij verschillende reisorganisaties solliciteren of marktplaats vanaf december/januari in de gaten houden. Hoe zit het met je talenkennis? Met alleen Engels is het erg lastig om iets te vinden…

ik ben in de zomer nog 17 engelse taal is goed ,vooral het spreken.
ik ga veel liever een zomer hard werken dan een weekje op vakantie dus hoop dat ik iets te vinden krijg

Dan wordt het erg lastig. Wat je kunt proberen is bij een camping rechtstreeks solliciteren. Bij de grote Nederlandse organisaties moet je vaak 18 of 21 zijn en een rijbewijs hebben. Daarnaast moet je een tweede moderne vreemde taal spreken (Spaans, Frans, Italiaans of Duits). Ik zou als ik jou was zelf gaan kijken op marktplaats en reageren op campingwerk in bijvoorbeeld Frankrijk, waar veel Nederlanders komen. Dan is het minder erg dat je geen tweede moderne vreemde taal spreekt.

Wat voor werk wil je gaan doen? Voor horecawerk willen ze vaak iemand met ervaring hier in Nederland, voor animatie is ervaring vaak niet vereist, je moet wel gemotiveerd zijn en het leuk vinden om met kinderen te werken. Voor receptiewerk is het vaak vereist dat je ook de taal van het land spreekt waar je bent.

Zou je het leuk vinden om bijvoorbeeld te gaan promoten in Sunny Beach?