Zomer 2016 tickets en reis met kind

Beste mensen, ik lees hier al veel over sri lanka, waarvoor alvast mijn dank.
Ik wil deze zomer met mijn zoon van 7 twee weken naar sri lanka. Ik lees prachtige verhalen, vaak met bezoek aan tempels. Niet super voor een jongen van 7. Wie heeft er tips, plekken waar we sowieso naar toe moeten? Hij droomt nu al van apen , olifanten en dieren dus daar gaan we naar op zoek.
Tevens lees ik verhalen van mensen die goedkope tickets hebben geboekt. Voor de zomervakantie 2016, dus ergens tussen 18.7 en eind aug, kom ik alleen tickets tegen van 800/900 euro of meer. Zowel vanaf Brussel, Frankfurt of Amsterdam. Wie beeft een hele goede tip?

Dank je wel.
annemieke en thies

Hoi hoi,

1] Kandy, Dambulla-Habarana gebied en mooi strand van Trinco/Passikudah kan een goede combinatie zijn. Alletwee de binnenland-bases zitten vol met apenstreken :rocker:en bij Habarana ook olifanten via jeepsafari of ritje op de rug. En vanuit D-H ook zeker Sigiriya beklimmen, is geen temple maar een paleisruine en ook nog eens prachtig uitzicht. Even via youtube de clip van Save a Prayer van Duran Duran starten, zonder geluid als ie dat lelijke muziek vindt, is ook een heel mooi stukkie reclame voor het eiland plus wat suggesties.
2] Je bent aan de vroege kant, tussen de 3 en 6 maanden voor vliegdatum is meestal het goedkoopste. Maar is en blijft hoogseizoen, dus minder dan 500-600 zelfs vanaf Dusseldorf/Brussel/Frankfurt is misschien teveel gevraagd.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bij een olifant op de rug? Dat is echt zo jaren 80. Weet je wat er gebeurt met de babyolifantjes om ze zo tam te maken? Serieus, zoek er echt niet naar op internet. Wil je het wel, zoek dan maar naar Phajaan. Dat is te erg voor woorden. De enige die wij nog zien op olifanten zijn Chinezen en Russen. Die dieren horen in het wild en dat besef hebben de Sri Lankanen en de meeste toeristen ook.

Net zoals Pinnawala, in Sri Lanka gaat nu een petitie rond om drie baby olifantjes te bevrijden uit deze dierentuin. De Sri Lankanen zelf hebben het besef dat deze mooie, intelligente dieren in het wild horen en onderdeel zijn van hun schitterende eiland en hun cultuur.

Wij zijn bezig met olifantenziekenhuizen bouwen, dieren op te vangen en in het wild terug te zetten (zie olifanten.org). De olifanten horen bij Sri Lanka, nergens anders horen olifanten zo thuis in de cultuur als in de parel van Azië. De dieren horen vrij te zijn zodat de mens de mogelijkheid heeft om ze in hun natuurlijk habitat te kunnen bekijken. Dat is de middenweg, dieren gelukkig, mens gelukkig.

Sorry annemieke en thies we gaan nu weer on-topic.

Tickets: Welke vliegveld heeft je voorkeur.
Je zoon: Wat zijn zijn interesses? Het is misschien wel gaaf om met hem Nederlandse forten te bezoeken! Of snorkelen tussen de mooiste vissen. Of edelstenen zoeken in een rivier. Super gaaf!

Mijn dochter van 7 vindt tempels bezoeken geweldig! Ze neemt haar eigen camera mee en maakt dan de mooiste foto’s en filmpjes :slight_smile: veel plezier! Komt vast helemaal goed!

Hallo Erik, ik had al gehoopt dat je zou reageren. Duran Duran, geweldig! Toen was ik 13. Je weet er veel van de omgeving. Wij zijn idd natuur en wandelmensen en nemen graag een trein of bus. Liever een klein gedeelte goed, dan veel maar half. Kandy, Ella en adams peak klinken mooi. Op een olifant is niets voor ons maar een (meerdaagse) wandeltocht wel. Liefst geen taxi’s omdat hij als
Langkapura, geweldige ideeën heb je. Snorkelen, vissen en zwemmen. Waar kan dat?
Ik zal maar beginnen met de trein van colombo naar badulla, dan sigiriya rock, kandy, ella, haputale maar dan kom ik flink uit de richting van trinco. Is welk jammer want strand aan t eind is wel leuk voor hem.
Vliegveld maakt me helemaal niet uit, woon bij Roosendaal dus ik kan alle kanten op.
Ik lees dat bijna iedereen in negombo overnacht ma aankomst. Is dat handig als je de trein naar Het oosten wilt nemen.

Wat fijn dat jullie zoveel kennis willen delen!

Ja, nu ga je het wel compliceren want er duiken allerlei extra wensen op en het blijft 14 dagen :nadenken: Gelukkig kun je een paar weer wegstrepen, zoals Adams Peak want die is van mei tot December ‘dicht’ , zoek maar andere discussies in ww. Ik zou voor wandelen Ella-Badulla vervangen door Knuckles mountains ten oosten van Kandy, relatief onbekend maar prachtig trekking-gebied. Je route wordt dan Negombo-Kandy - Knucklesbasis vanwaaruit je bijv. 2 eendagstrekkingsdoet (bijv. bij Matale) - Dambulla/Habarana - Trinco (snorkel/zwem/vis) - Colombo (1 dag treinen, overstap in Gal Oya). Meer dan dit lukt echt niet vanwege het trage openbaar vervoer.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Snorkelen bij Trinco en met name Pigeon Island is waanzinnig. Of je nu een ervaren snorkeler (?) bent of niet. De rifhaaitjes komen tot aan het strand en aan de andere kant van het eilandje zitten de meest waanzinnig gekleurde vissen al op 50cm diepte. Ga je verder de zee in dan zie je echt grotere vissen en soms ook zeeschildpadden. Ook voor Pigeon Island geldt: Niet doen in het weekend, dan is het drukker dan Scheveningen op een zonnige zaterdag met 35 graden :wink:

Nou dan zijn we redelijk klaar en rond, dank jullie wel! welke keuze ik ook maak, het zal super zijn. Er staan veel berichten op de site over verblijf dus dat gaat wel lukken. Budget is beperkt dus dat beperkt ook de keuze weer :slight_smile: elke nadeel heeft z’n voordeel ( zegt Cruijff altijd).
Knuckle bases ziet er prachtig uit, doen we.
Mis ik dan nog een NP met olifanten enzo onderweg?
Pigeon island gaat ook niet meer van niet lijstje af.
Weten jullie een leuk budgethotel in deze plaatsen.? Is het soms mogelijk om een eenpersoonskamer te boeken met hem op een matje op de grond? Scheelt mss weer geld.
Ik zal over enkele maanden weer eens kijken op de sites voor de tickets.
Fijn weekend!

Hoi maar weer,

Habarana is ook de basis voor jeepsafaris voor olifanten. Prijzen in SL voor room-only double of single room zijn vrijwel gelijk, je krijgt als single ook vaak gewoon een double; de extra kosten voor double zitten vooral in het 2e ontbijt. Dus veel valt er niet te halen mjet jouw truuk…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

kijk eens via parijs voor te vertrekken, ikzelf heb geboekt voor eind juni 2016 en heb 550 euro betaald en vliegt rechtstreeks naar sri lanka :wink:

Hallo bigfoot
Welke maatschappij heb je geboekt? Met tickets van nl naar Parijs of ga met de auto naar Parijs?

srilankan airlines en ik ga met thalys van brussel naar parijs , grtz

Op dit moment kost retourtje Dusseldorf - Colombo met Emirates in juni 2016: € 552,-- (drie weken, vertrek en aankomst op zaterdag).

ik heb men reis geboekt van parijs naar sri lanka voor 3.5 weken en dan doorvliegen naar singapore en van singapore terug naar parijs voor 550 euro. ook niet slecht toch :slight_smile:

Rond de 550 is altijd goed, veel goedkoper is bijna niet te vinden. Bij een lange overstap (+6 uur) krijg je bij de betere vliegtuigmaatschappijen soms ook een gratis citytour Singapore. Altijd leuk om mee te maken.

Ik kijk jullie tips na maar helaas is in de zomervakantie 2016 de laagste prijs meer dan 1000 euro! Ook vanaf Parijs, zucht. Mss moet ik gewoon nog even wachten.

Gezien het feit dat je uit Brabant komt zal je zoontje pas eind juli 2016 vakantie krijgen. Dat is vanaf nu meer dan 9 maanden, dus geen aanbieding, niks. Die periode is vanuit de EU duurder, maar tussen de € 650 tot € 790 zou mogelijk kunnen zijn (afhankelijk van olie/euro/dollar/etc.)

Als je meer info (eventueel via PM) wil geven dan helpen we je graag!

Ik zou nog even wachten, de aanbiedingen komen vast nog wel. Afgelopen zomer (19 juli) zijn wij vanaf Brussel voor €460 met Emirates naar Sri Lanka gevlogen.
We hadden wel een lange stop in Dubai maar daar kiezen we juist voor, lekker een nachtje slapen en dan nog het laatste kleine stukje. We zijn dan nog helemaal fris en fruitig en niet brak zoals je vaak kan zijn na zo’n lange trip.
Incl. overnachting in Dubai waren we €500 p/p kwijt.
Goed zoeken op skyscanner…

hallo… Wat zijn de voorwaarden om bij een overstap het vliegveld te mogen verlaten? Mag dat in Dubai altijd? Ik overweeg nl ook om tickets met overstap in Dubai te boeken, maar kan kiezen tussen overstap van 7 of van 27 uur… gr Rachel

Dubai kan je heel eenvoudig van het vliegveld af. Bij entree van het land krijg je automatisch een toeristenvisum.

Meer info op: Emirates | Fly Better