Zomer 2012 rondreizen - vrijwilligerswerk(pabo)

Hallo,

Mijn ouders zijn groot fan van Suriname en nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om zelf ook eens een kijkje te gaan nemen. Ik studeer nog (pabo) en heb al wat studievertraging, waardoor ik eigenlijk alleen in de zomer weg kan. Ik wil voor ongeveer 8 weken in de maanden juli en augustus 2012 naar Suriname gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen door Suriname of die zelf met een pabo-achtergrond in Suriname zijn geweest die tips voor mij hebben? Ik zou namelijk heel erg graag willen helpen op een basisschool, aangezien zij pas in augustus vakantie krijgen.

Ik ben geen fan van grote organisaties als ‘activity international’ e.d., omdat zij veel geld vragen en er schijnbaar weinig voor teruggeven. Ik wil mijn reis daarom zoveel mogelijk zelf regelen. Dit is de reden waarom ik zo vroeg begin met regelen.

Ik hoor graag wat van jullie! Alle tips/ervaringen zijn welkom!!

Groetjes, Charlotte

Hoi Charlotte…
Wat fijn dat je ouders Suriname een leuk land vinden als ik het goed begrepen hebt en zijn die er zelf ook geweest…bedoel meer van waar zijn die geweest en wanneer…Ik las ook dat jij deels zelf je reis wilt plannen en het niet echt wilt hebben van die grote organisaties…Mijn ma die is maatschappelijk werkster en Verpleegster…die heeft samen met vrienden van mijn pa een tehuis opgezet voor kinderen die door de Surinaamse overheid in de steek zijn gelaten…Vindt jij het misschien leuk om iets te betekenen voor die kids laat maar weten…een vergoeding kun je krijggen en er wordt naar mensen gezocht die het graag met plezier wilt doen.We krijggen steun van de Nederlandse Ambassade en de Ambassade van Brazil in India maar elke steun is welkom.