Zomer 2012 rondreizen - vrijwilligerswerk(pabo)

Hallo,

Mijn ouders zijn groot fan van Suriname en nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om zelf ook eens een kijkje te gaan nemen. Ik studeer nog (pabo) en heb al wat studievertraging, waardoor ik eigenlijk alleen in de zomer weg kan. Ik wil voor ongeveer 8 weken in de maanden juli en augustus 2012 naar Suriname gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen door Suriname of die zelf met een pabo-achtergrond in Suriname zijn geweest die tips voor mij hebben? Ik zou namelijk heel erg graag willen helpen op een basisschool, aangezien zij pas in augustus vakantie krijgen.

Ik ben geen fan van grote organisaties als ‘activity international’ e.d., omdat zij veel geld vragen en er schijnbaar weinig voor teruggeven. Ik wil mijn reis daarom zoveel mogelijk zelf regelen. Dit is de reden waarom ik zo vroeg begin met regelen.

Ik hoor graag wat van jullie! Alle tips/ervaringen zijn welkom!!

Groetjes, Charlotte

Hoi Charlotte…
Wat fijn dat je ouders Suriname een leuk land vinden als ik het goed begrepen hebt en zijn die er zelf ook geweest…bedoel meer van waar zijn die geweest en wanneer…Ik las ook dat jij deels zelf je reis wilt plannen en het niet echt wilt hebben van die grote organisaties…Mijn ma die is maatschappelijk werkster en Verpleegster…die heeft samen met vrienden van mijn pa een tehuis opgezet voor kinderen die door de Surinaamse overheid in de steek zijn gelaten…Vindt jij het misschien leuk om iets te betekenen voor die kids laat maar weten…een vergoeding kun je krijggen en er wordt naar mensen gezocht die het graag met plezier wilt doen.We krijggen steun van de Nederlandse Ambassade en de Ambassade van Brazil in India maar elke steun is welkom.
Ik ben zelf in Sept weer voor een maandje in Suriname en tja ik mis het ook wel hoor haha…lekker de zon heel anders dan NL maar goed…Indien je misschien een leuke vakantie/vrijwilligerswerk wilt…betrouwbaare huisvesting in een van de nette buurten van suriname laat maar horen…ik stuur je dan de verdere gegevens van de stichting en misschien tot gauw…

Greetz
Chivaro

1 like

Hee Chivaro!

Wat fijn dat ik al zo snel een reactie van je krijg! Dat kan ik erg waarderen.

Mijn ouders zijn er inderdaad meerdere keren geweest, mijn vader voor zijn werk (arts) en mijn moeder om het land te verkennen. Zij willen er in de toekomst gaan wonen en hebben dan ook al een stuk land in Paramaribo waar ze een huis willen gaan bouwen. Grootse plannen dus…

Ik zou het super vinden als je de contactgegevens van het tehuis/de organisatie zou kunnen sturen, dan kan ik zelf contact opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Zou je deze gegevens kunnen sturen?

Hartstikke bedankt voor het meedenken en je reactie. Ik hoop nog wat van je te horen.

Groetjes, Charlotte

Hoi Charlotte…!!!

Beetje late reactie maar tja super druk geweest op het werk en had niet eens door gehad dat jij had gereageerdt…maar goed. Leuk dat je ouds misschien tijdje daar willen wonen en ik denk er ook aan als ik iets ouder ben dus bijna een opa daarheen te willen gaan…lekker niet in de kou alleen hier op vakantie. Indien je nog wilt weten over die stichting…hier de volgende contact adressen
- dhr.Stanley Boldewijn (Paps) - Werk (+597520173)
Mobiel (+5978844766)
E_mail (stan.bol@hotmail.com)
Ministerie van Financien

- Mvr.Iesmen Boldewijn (Mam) - Mobiel (+5978636228)

Zij kunnen je alle info geven wat je wilt en vraag maar raak…

Voor de rest gaat het prima…over 2 weken ben ik zelf een maand in Su >>>en ben benieuwd te zien wat er allemaal verandert is of niet…Vast staat dat het weer me zal bevallen want we hebben hele tijd hier echt bijna alleen maar kut weer gehad:vak02:.Waar hebben je ouds het stukje grond…geen Morgenstond of Saramacca he want daar hebben me ouds zelf hun huizen en wie weet kent me ma jou pa wel…die kent zoveel artsen dus met klein beetje geluk hem ook.

Ik hoor misschien nog van je greetz.
Chivaro