Ik (meid van 21 jaar) wil deze zomer héél graag even lekker op vakantie of misschien zelfs vrijwilligerswerk gaan doen, in ieder geval even weg uit Nederland. Verder staat er nog helemaal niks vast, maar aangezien mijn vrienden allemaal al een vaste baan hebben of geen tijd of gewoon geen zin… :disgust: … zoek ik dus een reisgenootje of reisgenoten. Het liefst mensen die net zo vrolijk, spontaan en makkelijk in omgang zijn als mij. Die wel van een feestje houden maar die ook de cultuur een beetje willen opsnuiven!
Naja wie weet ga ik wel met jou op vakantie deze zomer!
Heb er al zin in :hihi:
Ik zit met hetzelfde probleem vrienden die geen tijd of geld hebben. Of aan een vaste relatie zitten die daar door erg saai zijn geworden. Wat lijkt je leuk om heen te gaan? Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Ik heb niet een bepaalde voorkeur om heel eerlijk te zijn, alleen Spanje heb ik nou wel gehad…
Ik zou best naar Italië, zuid-frankrijk, griekenland, kroatië, turkije of nog verder weg gaan, zolang ik maar even weg ben uit nederland.
Italie is mooi om heen te gaan ben daar pas 1 keer geweest maar lang niet alles kunnen zien wat ik wou. Griekenland, kroatie nog nooit geweest… Turkije is wel leuk om heen te gaan kan je ook leuk stappen in die badplaatsen daarzo. Egypte ben ik vorig jaar heen geweest erg leuk ook mooi uitstapjes kan je daar maken.
Wat ook altijd leuk is is het volgende: www.wizzair.com =) vlucht boeken naar Budapest (kost je ongeveer 120 euro heen en terug)
Van daar met de trein naar SIOFOK. Dat is de “grootste” badplaats aan het Balatonmeer (zéér groot meer 65km op 5 km ofzo) waar ook wel veel nachtleve is. De temperaturen daar zijn normaal rond de 30 graden in de zomer en toen ik er 2 jaar geleden was koste het om uit te gaan welgeteld 10 €. Voor die 10 euro kreeg je vervoer heen en terug naar “the palace”(http://www.palace.hu/) een discotheek met 3 verdiepingen, een garden en een pizzarestaurant aan, je inkom zit ook in de prijs en geloof het of niet maar eens je daar binnen was kreeg je van 23u tot 3u gratis bier en sangria. Van een feestje gesproken…alleszinds beter als nederland niet? En voor de rest zon zee strand en goedkoop leven natuurlijk.
ik heb ook een beetje hetzelfde probleem. Niet alleen vrienden die geen tijd hebben, maar ook grotendeels factor geld wat een probleem is. Heb nog op internet zitten kijken voor een weekje vakantie alleen, maar je betaald dan gewoon bijna het bedrag wat je voor 2 personen zou doen.
Siofok is ook inderdaad wel aanrader wat die ander zei, maar als je het toch hebt over de kant Italie/Kroatie. Dan zou ik als ik jou was richting Kroatie gaan. Heel erg mooi land om te zien.
Hey Frank,
Ja Kroatië is ook al één van mijn favorietjes, vooral omdat ik er nog nooit ben geweest en het daar ontzettend mooi schijnt te zijn.
Ik wil eigelijk ergens in Juni/Juli weg, maar de reisduur maakt mij niet zoveel uit van 10 dagen tot een maand… Maakt me echt niet uit, ik kan me ook aanpassen aan anderen.
wij zijn Bart (23) en Dorine (20) en gaan in mei/juni beginnen aan een rondreis doorheen europa (voor minstens 6 maanden) en zoeken nog mensen / een koppel etc. om ons te vergezellen.
wij hebben zelf een nostalgisch VW minibusje dat ingericht is als camper.
het zou tof zijn om samen met enkele leeftijdsgenoten (tss 18 - 35) te vertrekken die eventueel zelf ook over een busje/caravan beschikken.
liefst zouden we met zweden en finland beginnen.
ben je zelf avontuurlijk, trek je je plan en hou je van reizen?
ben je de dagelijkse sleur even beu en wil je van je leven eerst nog wat genieten zolang je nog jong bent?
we weten dat dit een grote stap is maar grote stappen zijn er om te maken nu je nog kan!
pas je in dit profiel en wil je ons graag contacteren? treuzel niet want het is nog maar 2 maanden…
Ja tuurlijk, je weet nooit aan wat voor een persoon je vast komt te zitten.
Ik zat ook nog te denken aan de kust van zuid/west Frankrijk, om daar gewoon een tijdje te vertoeven. Ik zou namelijk wel graag willen leren surfen.
Surfen kan je tegenwoordig ook overal. Tenminste als je het over windsurfen hebt. Vrienden van mij hebben dat op het Gardameer in Italie gedaan een paar jaar geleden. Schijnt erg tof te zijn.
Als je naar Kroatie gaat, moet je de Plitvice meren opzoeken. Wel aardig afgelegen van de toeristische plekken, maar zeker wel de moeite waard. Vaak kan je ook excursie er wel heen doen.
Ik heb ff fotootje voor je toegevoegd en nog een link:
Ikzelf ga dit jaar op taalreis naar Calabrie, van 25 mei tot en met 22 juni, 3 weken 4 uurtjes per dag Italiaans leren, 1 week typisch Calabrisch koken. en de rest allemaal vrij om te doen en laten wat ik wil…misschien een leuk idee, en ja surfen kon je ook in Calabrie, www.plustaalreizen.nl (je zit in leuke logementen) let me know
met mij kan je gerust mee!gratis verblijf enzo want ik heb familie in montenegro!ik ga met de wagen,dus het enige wat geld kost is benzine en paspoort en eigen verteer.men mail is [EMAIL=“denmeyke@hotmail.com”]denmeyke@hotmail.com