Ik wil graag in/rond de zomer van 2008 naar Ijsland. Ik studeer, dus ik zit vast aan het collegejaar. Ik heb nog geen concrete plannen (groepsrondreis, zelf met OV o.i.d.). Heeft er iemand tips en/of heeft iemand dezelfde plannen? Ik hoor het graag.
Zelf ben ik een meid van 20, het lijkt me leuk om met iemand van ongeveer dezelfde leeftijd te gaan.
Zelf ben ik een 2005 (was toen zelf 20) 2 weken naar IJsland geweest met de rugzak. Toen samen met mijn huidige ex de Laugavegur gelopen. Sindsdien heb ik alleen maar heimwee naar dat land en heb ik ook een probleem in het vinden van reisgenoten. Toenertijd heeft die reis mij rond de 600 á 700 euro gekost. Ben zelf ook inderdaad benieuwd of er leuke mensen zijn om zo’n reis nog eens te ondernemen.
Ik hoop voor de zomer klaar te zijn met mijn opleiding. Ik wil dan voor enkele maanden (3-4-5) naar Ijsland gaan. Daar wil ik gaan werken en rondreizen. Ik ben zelf ook opzoek naar reisgenoten. Ik heb nog geen concrete plannen uitgestippeld. Misschien dat ik met organisaties zoals Activity International ga, of dat ik zelf een baantje/slaapplek zoek. Ik ben zelf een jongen van 23 jaar.
Wellicht kunnen we bespreken wat onze ideeën zijn!?
Hoi!
Helaas, ik heb net een reis geboekt van 2 weken via buro scandinavia. Sowieso kan ik geen drie, vier maanden wegblijven bij mijn werk…
Ik hoop dat je een leuke reisgenoot vind,
Groet,
Ellen
hoi!
Ik ga via buro scandinavia. Ik heb lang getwijfeld of ik via djoser of buro scandinavia zou gaan. Uiteindelijk heb ik niet voor djoser gekozen omdat daar helemaal geen entreegelden en maaltijden bij in zitten. Bij deze reis zit alles er bij in, dan hoef ik me daar tenminste geen zorgen meer over te maken…
Hallo Ellen,
Welke reis heb jij geboekt, of welke pagina van de brochure?
Ik denk er over na om “IJsland Natuurlijk” te boeken op blz. 30/31 van Buro Sc met vertrekdatum ergens in juli 2008.
Hoi travelme,
Ik heb de grote rondreis geboekt van 30 juli, zonder de extra comfort. Ik dacht eerst ook aan de ‘ijsland natuurlijk’ of ‘ijsland avontuurlijk’. Ijsland natuurlijk vond ik voor die drie dagen extra eigenlijk te duur worden.
Groet,
Ellen
“IJsland natuurlijk” is slechts twee dagen extra. Als je zonder extra comfort boekt, dan is het verschil inderdaad erg groot (530 euro + lunches). Nadeel van de “Grote rondreis” is het vaak wisselen van accomodatie (7 accomodaties in 11 dagen) t.o.v. de “IJsland Natuurlijk” (5 accomodaties in 13 dagen).
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Eerst eens met mijn medereizigers overleggen.
Ellen, veel plezier in ieder geval in IJsland!