Aankomende zomer (2008) verwacht ik klaar te zijn met mijn opleiding. Ik heb dan een goede gelegenheid om voor een tijdje op reis te gaan. Mijn plannen zijn om voor circa 3 maanden naar IJsland te gaan. Daar wil ik een soort en met werkvakantie doen. De eerste 2 maanden gaan werken om werkervaring op te doen in het buitenland en om mijn engels te verbeteren :). Vervolgens wil ik ongeveer een maand lang rondtrekken over het hele eiland. Ik wil daar een busje of auto aanschaffen waarmee ik op een relaxte wijze het hele eiland kan bezichtigen. Het zal een low-budget vakantie worden met overnachtingen in hostels en eenvoudige hotels. Wellicht een aantal keren overnachten in de natuur.
Bij deze rondreis zijn er een aantal dingen wat ik zeker wil gaan doen:
- Duiken
- Snowboarden (mits de mogelijkheden het toelaten)
- Natuur bewonderen van heel het eiland
Uitvalsbasis is Reykjavik. Hier wil ik ook een vast slaap adres en een baantje gaan zoeken. Het lijkt mij een mooie stad waar ik graag voor een geruime tijd wil gaan werken. Uiteraard wil ik daar ook af en toe uitgaan in de weekenden!
De reisduur van 3 maanden staan niet echt vast, ik koop voor de terugreis een open-ticket zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik weer terug naar Nederland ga. Misschien bevalt het me namelijk zo goed dat ik iets langer blijf :).
Ik zoek dus 1 a 2 personen met dezelfde ideeën. Man of vrouw maakt wat mij betreft niet uit, een leeftijd rond de 23 is wel gewenst. Voornaamste reden is de gezelligheid en het kunnen delen van eventuele kosten (aanschaf auto etc.). Voordat ik met iemand op reis ga lijkt het mij verstandig om elkaar een keer persoonlijk te ontmoeten om zodoende elkaars wensen, verwachtingen, e.d. te bespreken. Uiteraard moet het goed klikken. Mocht je plannen hebben om van de zomer naar IJsland te gaan (ook wanneer niet voor zo’n lange tijd) dan hoor ik dat ook graag. Wellicht is het dan leuk om elkaar daar alsnog te ontmoeten.
Ik ben zelf een jongen van 23. Woonachtig in de kop van Noord-Holland. Makkelijk in omgang, sportief en flexibel. Enkele hobby’s van mij zijn; snowboarden , bodyboarden, duiken, (beach)volleybal en uitgaan.