zoek te koop

Hoi mensen,
Mijn vrouwken (65) en ikzelf (58) zijn op leeftijd om binnenkort te genieten van onze hobby’s, en willen dit doen in het prachtige Hongarije.
Ik heb een groot stuk van mijn carrière in de bouw sector (woningbouw) gewerkt en een 25 tal jaren alleen in de HVAC sector. Op het einde toe meestal industriële toepassingen tot 1.8 Mega Watt, hotels, hospitalen enz…

Van bouwen en verbouwen heb ik dus redelijk wat kaas gegeten, metselen, plakken, elektriciteit, sanitair… de gehele rimram dus.
De laatste 3 jaren heb ik de kans gekregen om als leerkracht aan de slag te gaan, en dit heb ik dat dan ook mooi meegenomen.
Niet voor de verloning, maar voor de vele vakanties, totaal 14 weken.

Onze vraag is nu;
Wij willen een pand kopen met redelijk wat grond, +/- 7500m² om een country saloon met paardenstallen en B&B chalets op te creëren.
Desnoods 2 aanpalende stukken met ergens een grote oude schuur op zodat we nog meer ruimte hebben.

De saloon is om mensen te ontvangen, al dan niet uit de buurt, in de weekend aan line-dance te doen, en ook om gasten te ontvangen van de B&B.
Alles al dan niet gekoppeld aan paarden-vakanties/ trips…

Dus, iedere tip is welkom…

grts, ivan & jeannette

Hallo Jeannette en Ivan,

Dat klinkt leuk en spannend!

Wonen ruim 8 jaar met veel plezier in Zuid-West Hongarije (Baranya) dus wat dat betreft kan ik je het alleen maar van harte aanraden om hier te komen.
Geen idee naar welke streek jullie willen, ook geen idee of jullie hier al eens geweest zijn, maar misschien is het handig om eerst eens een keer wat te huren voor korte of lange tijd dan kun je je wensen toetsen en maken/bijschaven.

Voor wat betreft het kopen van een oud pand met grond en opknappen kun je je hart hier zeker ophalen, dat hebben wij gedaan met eerst ons eigen huis waarvan we een gedeelte verhuren en een tweede oude boerderij uit 1866 wat we als krot gekocht hebben en hebben opgeknapt voor de verhuur.
We vonden het opknappen erg leuk om te doen en nu de verhuur is ook erg leuk met de verschillende gasten die we mogen ontvangen.

succes!
groet Sandra

1 like

Zo zie, de kogel is door de kerk.

We hebben iets gevonden naar onze verlangens en een pand gevonden, in de Baranya, met een totaal opp. van 8800m².
Op 25 november wordt de oplevering gedaan en krijgen we onze sleutels en eigendomsakte. Ook hebben we het kadaster op bezoek, eigen aanvraag, om het geheel netjes in kaart te brengen, zodat we niet bij de buren gaan bouwen… :wink:

Het is ook de bedoeling dat we een website gaan opzetten met vorderingen - verbouwingen - aanvragen vergunningen en zo.
Zo heeft iedere lezer en toekomstige Hongarije hopper er nog iets aan.

groetjes aan de lezer

Ivan & jeannette

Leuk hoor, gefeliciteerd!! En waar gaan jullie wonen? heb je foto’s? En natuurlijk meld jullie website hier!
In elk geval succes en veel plezier!!
groetjes Sandra

Vandaag onze officiële eigendoms akte ontvangen en op 7 februari komen we richting nieuwe woonst om ze op te knappen.
Het is de bedoeling dat we ongeveer een 6 tal weken blijven en willen het meest uit ons verblijf halen.
Het dorp(je) waar ons huisje staat is Rinyaunjep , in de provincie Somogy.
Het dorp telt momenteel 56 inwoners en is 1 straat lang. Wij wonen op het einde van de straat en wie zin heeft in een bezoekje is steeds welkom, koffie en koek staat klaar.
We willen ook rondneuzen naar de beste optie voor internet en eventueel TV, alle tips welkom.
We zullen ook op zoek moeten gaan naar leveranciers voor allerhande bouwmaterialen, houthandelaars, elektriciteit enz… dus hier ook weer " alle tips welkom"

Hopelijk is de sneeuw dan weg en zijn de temperaturen ook al boven het vriespunt, we zullen in ieder geval dikke truien meenemen…hahahahaha

grts, ivan & jeannette

@ flensa, als ik het juist heb zitten jullie dicht bij ons, of wij bij jullie in de buurt.
Als ik op de kaart kijk is het voor ons 65km van Pécs en 20km van Barcs…
Ik zou zeggen, kom gerust eens langs…

grts, i & j

@ Icemonster, kan het zijn dat er een tikfout zit in de hierboven genoemde naam van het dorpje Rinyaunjep. Google Maps noch Google kan het vinden.

@ willem, juist, het is Rinyaujnep - Somogy

Laat maar, ik heb het al gevonden. Je hebt de n en de j verwisseld: Rinyaújnép. Leuk, het hele dorp op Streetview. Zitten jullie aan het noordelijke of het zuidelijke uiteinde. Het moet er nu uitzien als in Google Streetview, de beelden zijn van januari.

we zitten net aan de splitsing,hoek rechts waar de grote elektriciteitsmast staat.
de straat gaat over van asfalt naar aarde weg.

grts, i & j

Van harte, nu lekker de handen uit de mouwen!
Succes en vooral genieten!!