Met de opmars van internet zijn dating sites als paddenstoelen omhoog geschoten.
De letters vliegen over en weer, en mensen worden verliefd van achter hun beeldscherm.
Er word veel geprojecteerd op het geschreven woord.
Dan komt de ontmoeting!
Vaak blijkt dit niet helemaal het plaatje te zijn wat men bij het geschreven woord had.
En zo valt men terug van grote hoogte weer achter het beeldscherm.
Ikzelf ben ook door het virus getroffen,via een datingsite ben ik in contact gekomen met een Thaise schone,ofdat het gaat klikken in de toekomst met deze vrouw dat valt af te wachten!
Hieronder kan je eventueel uw meningen kwijt!
gegroet:georgessiam
Dikwijls als ik de profiel fotos zie op een datingsites, dan denk ik whooohh wat een mooie dame,wil daar wel eens mee chatten.
éénmaal de confrontatie in de webcam,is dat geen mooie vrouw,maar een oude taart.
Ook sommige vrouwen van Nigeria hebben een handje van weg,om de mensen finaciel uit te melken,ze komen dan allemaal met een triestig verhaal op de proppen!
De fillipijnse vrouwen zijn geen haar beter,eerst vragen wat je doet voor werk,vraag 2,hoeveel verdien,vraag3 kan je wat centjes opsturen.(probeer daar maar eens een goed gesprek mee te voeren)
Georges dat weet je toch, minstens je moest het weten van andere verhalen, mannen die hotel de botel zo’n vrouwtje ( meestal erg jong ) ophalen en na een jaar berooid zijn . Europese vrouwen zijn over het algemeen zelfstandiger en onafhankelijk van de echtgenoot.
Waarom zoek je zover , buiten dat jij bent toch vaak in Thailand dan “zie” je de dames.
Dit alles ontgaat me een beetje. Internet kan een gevaarlijk medium zijn als je echt op zoek bent, dat is nu eenmaal zo. Maar wat is nu eigenlijk je vraag Georges? Of iemand ervaring heeft met een vrouw uit Azië (en/of Europa) die een oplichter bleek te zijn? Wat we vinden van internet-dating? Of dat we voorbeelden hebben waaruit blijkt dat een relatie die via internet is begonnen toch goed is uitgepakt?
De mensen waarschuwen,dat ze de kat uit de boom kijken vooraleer men op sommige dingen toestemd.
Bv:je zuurverdiende centjes opsturen,als je niet weet hoe precies de vork in de steel zit.
Je geld opsturen is natuurlijk ook wel het laatste wat je moet doen. Als je zogenaamde liefde zo graag naar je toe wil komen moet ze eerst maar geld zien te lenen en als ze bij jou is kun je haar het geld geven, als je dit zegt haken ze waarschijnlijk toch al af. Natuurlijk zijn er ook gevallen waarbij iemand wel eerlijk is en dan is het natuurlijk lastig, maar ik ben van mening dat het soms wel erg naïef is om dat geld maar te sturen.
“…hoe die vork in de steel zit” denk ik weet je nooit want wat schuilt er achter die glimlach? …een heel programma ipv sympathie of gevoelens? Een verwittigd mens is er twee waard en daarbij nog het gezegde… “zich geen tweemaal aan dezelfde steen stoten” zoniet houdt men er blijvend wel een blauwe teen aan over.
Ver van huis brengt veel liefde thuis maar aan 't einde van het verhaal volgt dikwijls de ontnuchtering.
Je kan dit tegenspreken, de uitzondering bevestigt soms de regel. Zoals met veel dingen in het leven “boer let op uw ganzen”.
Ik kom ook regelmatig “afgeborstelde profiel” accounts tegen,dat je denk whoohh deze meid kan heel goed engels schrijven blijkt nadien dat men amper een paar woordjes kan schrijven(er bestaan bureaus die zo’n meisjes helpen om een uitstekende cv te zetten op hun profiel)
Natuurlijk heb je ook wel vrouwen die het echt serieus menen om een relatie met een buitenlander te beginnen,maar je kunt ze spijtig genoeg maar op één hand tellen.
Toen ik in een internetshop was in Thailand,zag ik een thaise dame chatten met een buitenlander(er werd wat afgelachen tijdens haar gesprek met deze persoon)
Bij het einde van het gesprek hoorde ik dat het over geld ging,“honny dont forget to send money for next month” de buitenlander zegde toen,no problem on nr1 you have your money,thank you tierak(darling)
Het gesprek was gedaan,dacht dat deze vrouw ging opstappen,maar neen hoor nu was ze aan het chatten met een andere “farang” op hotmail.
Zeker weten dat ze ook tijdens het einde van het gesprek om geld vraagt aan deze onwetende farang.
Haha, zo werken Russische scammers ook. Het is allemaal één pot nat zo. In Rusland heb je ook bureaus die de e-mails keurig vertalen waar ze later geld voor vragen en vaak zijn de e-mails die worden gestuurd gewoon standaard. Die scammers zullen nooit antwoord geven op je vragen. De conclusie is gewoon dat je uit moet kijken met het internet. En waarom zo ver zoeken?
Hoi Georges, vroeg me af of je nog steeds aan internetdating doet?
Ik dacht dat het een nieuw topic was, maar ik zie dat ik hier ook al heb gereageerd. :biggrin:
Internetdating is nog steeds actueel, afgelopen zondag op SBS6 nog een aflevering van “Oplichters in het buitenland”. Hierin ging het over scammers uit Gambia, maar het werd vooral gedaan door Nigerianen. Binnenkort komt ook weer het programma “Exotische Liefde”. Hier een (erg sneu) voorbeeld van een naïeveling die is opgelicht (tot twee keer toe, geloof ik) tijdens een voorgaande reeks van dit programma:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“1iwUvatvoW4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Elke dag,Jeroen!
Waarom deze vraag,ben je ook van plan om te daten???
Net de video bekeken, dat was wel heel erg sneu. Hij vindt die derde dame op een scam site en is nog niet overtuigd…
Haha, nee hoor! Ik kwam het topic tegen en vroeg het me af. Net als Danechka had ik die sbs6 uitzending gezien over die dames die met z’n allen achter een computertje zitten om de mannen wat lichter te maken in de portemonnee.
Precies, zelfs al krijgt hij het van Google op een presenteerblaadje, gelooft hij die ‘dame’ nog. Ik vind het ook sneu dat niemand ingrijpt, zo’n persoon moet gewoon een soort kinderslot hebben op z’n computer. Hopelijk heeft Johny er nu van geleerd.
Nou ook in Thailand kennen ze de knepen van het vak om iemand lichter te maken in de portemonee.
Gewoonlijk chatten ze met oudere mensen om alles gedaan te krijgen. (geld)
Je kunt ze er zo uit halen,gewoonlijk zitten ze in een hoekje van een internetshop te chatten,dikwijls zonder scrupules laten ze dan in de webcam hun borsten en andere euchh…edele delen zien.
Zitten ze dan ook met de webcam aan?
Ja,Daniella!
gewoonlijk zijn de webcams ingebouwd in het scherm,maar je hebt er ook die gewoon lost op het tafeltje staan,en als de dame dan met de webcam zit te zwaaien onder de rokken dan weet je al genoeg.
Ik zou er dolgraag achter gaan staan en even zwaaien naar het slachtoffer.
Waarom op zoek gaan op internet?
Bij mij komen ze bij bosjes in de mailbox, Russische schone dames, meestal luisterend naar namen als Julia en Natascha…
Jammer alleen dat ze niet doorhebben dat ik persoonlijk niet op een relatie met een vrouw zit te wachten…
De Dimitri’s en Youri’s hebben het internet blijkbaar nog niet ontdekt