Ik ben op zoek naar een kleine organisatie die werkt met straatkinderen, kinderen met psychische en sociale problemen of kinderen met een verslaving.
De werkzaamheden mogen lekker divers zijn. Ik sta er ook voor open om in twee projecten te werken wanneer deze vanuit 1 organisatie geleidt worden, bijvoorbeeld een project met straatkinderen en een project met volwassenen.
Wie kent mensen die bij soortgelijke organisaties werken of die een dergelijke organisatie willen of hebben opgezet?
Ik ben van plan om 2 tot 5 jaar te gaan wonen in Zuid Amerika en misschien wel blijvend als het goed bevalt!
IK HOOR HEEL GRAAG VAN JE!!!
Groetjes Mieke
Hi Mieke,
Een ambitieus plan ! Heb je ook al enig idee waar je dit in Zuid Amerika zou willen gaan doen ? Zuid Amerika loopt over (nooit genoeg overigens) van organisaties die op vrijwillige basis projecten opzetten. Ik ben bang dat het haast onmogelijk gaat worden voor je om een betaalde functie te vinden. Hoe is het met je Spaans gesteld ? Spreek je de taal reeds of dien je dit nog op te pakken ? Erg essentieel om de taal goed te beheersen uiteraard. Ik zal wat tips proberen te geven die je wellicht verder kunnen helpen bij je droom om je werk te verwezenlijken in Zuid Amerika.
- Zorg dat je voldoende geld op je rekening hebt staan om het eerste jaar uit te kunnen zingen (qua huur, eten, drinken, uitstapjes etc)
- Zoek eerst een baan in Zuid Amerika waar je veel vrijheid hebt - ga bijvoorbeeld op part time basis de administratie bijhouden voor mensen die een B&B hebben, die een huis verhuren, etc … Zorg dat je wat klantjes heb, dan kun je daar in ieder geval wat extra inkomsten mee genereren.
- Ga in de tussentijd op zoek naar een project welke bij je past, zelfs al is dit op vrijwillige basis. De ervaring die je hier mee gaat op doen gaat je verder helpen in de toekomst.
- Als je weet waar precies je passie ligt en wanneer je voldoende geld hebt gegenereerd, start zelf een project op ! Door fondsenwerving zou je jezelf na een tijdje in loondienst kunnen nemen van je stichting. Let op, je zult er nooit rijk van worden, maar ik geloof ook niet dat dat je insteek is.
- Wanneer je voldoende werk hebt met je eigen stichting zou je bijvoorbeeld vrijwilligers naar je land kunnen laten komen om voor je te werken. Bied hen voor een gereduceerd tarief Spaanse lessen aan, zo creëer je werkgelegenheid (een local kan de lessen verzorgen) en verdien je weer een zakcentje bij voor je stichting.
Zo zijn er verschillende trucjes om uiteindelijk toch te kunnen leven zoals je wilt terwijl je betaald krijgt. Simpelweg solliciteren en aangenomen worden zal er niet echt in zitten gok ik. Besides, zo sta je eigenlijk in tegenstrijd met je eigen nobele idee, je neemt als buitenstaander betaald werk over welke een local ook tegen betaling zou kunnen uitvoeren.
Hopelijk heb je iets aan m’n antwoord ! Als je hier contact over zou willen onderhouden, please feel free 
Hey! (ik weet je naam niet) 
Onwijs bedankt voor je snelle reactie!
Mijn voorkeur gaat uit naar Argentina, Bolivia, Paraguay. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met mijn cursus Spaans. De volgende week ga ik bijles volgen om mijn Spaans nog sneller te leren.
Ik ben idd flink aan het sparen nu. Hoeveel denk jij dat ik ongeveer nodig zal hebben voor 1 jaar?
Heb jij zelf ervaring in wonen en werken in het buitenland??? Ben wel erg benieuwd!
Je helpt me aardig op weg met je ideeen! Misschien moet ik idd voor nu betaald werk gaan zoeken waarin ik ook veel vrijheid heb. Het leuke vind ik dat je begint over het opzetten van een eigen project/Stichting!!! Ik heb dit altijd in mijn achterhoofd gehouden sinds ik terug ben gekomen van Azie.
Wat doe jij voor werk nu en wat is jou link met Wereldwijzer?
Ken jij misschien kleine organisaties die betaald werk bieden in Argentina, Bolivia of Paraguy?
Ik hoop snel van je te horen?
Een heel Fijn Weekend en bedankt alvast!!!
groetjes Mieke