Zoek:3(4) Weken Afrika,weeshuis

[FONT=Arial][COLOR=blue]
:smiley: HALLO,

Ik ben opzoek naar een korte reis in Afrika.
3 weken vrijwilligerswerk, in een weeshuis, of anders ofzoiets.

Kan iemand mij tips geven waar ik dat goedkoop en makkelijk mogelijk kan doen.

Iemands eigen ervaring of kan ik met iemand mee naar eventuele projecten, of inwonen bij iemand die daar woont of al werkt.

Margo :smiley:

Originally posted by Dussel@08-01-2005, 01:54:11
** [FONT=Arial][COLOR=blue]
:smiley: HALLO,

Ik ben opzoek naar een korte reis in Afrika.
3 weken vrijwilligerswerk, in een weeshuis, of anders ofzoiets.

Kan iemand mij tips geven waar ik dat goedkoop en makkelijk mogelijk kan doen.

Iemands eigen ervaring of kan ik met iemand mee naar eventuele projecten, of inwonen bij iemand die daar woont of al werkt.

Margo :smiley: **

Hallo Margo,

Ik ben ook op zoek naar een kort verblijf in Afrika. Het liefst in Zuid - Afrika.
Ik weet dat het er gevaarlijk is en als je op zoek gaat naar een verblijfplaats zal ik wel ff goed nachecken of het veilig is.

Als je in een weeshuis o.i.d. wilt werken kun je misschien beter naar West of Noord Afrika gaan, heb je meer kans!

Groetjes Diana

hallo,
ik ben voor een marokkaanse organisatie nog op zoek naar mensen die deze zomer vrijwilligerswerk willen doen in marokko. het gaat om 3 tot 4weken in de maand juli. de mogelijkheden zijn het geven van engelse en/of franse les aan jongeren en volwassenen, het organiseren van activiteiten voor kinderen en het schilderen van klaslokalen. de kosten zijn e150 en dat is inclusief onderdak (voor het lesgeven in gastgezinnen en voor de overige projecten in een school of jeugdcentrum) en maaltijden. Je kunt een electronische brochure bestellen via Marjolijn_Wannet@hotmail.com

Hallo Margo en Diana,

Even een tip, voor vrijwilligerswerk, voor korte en lange tijd, en wat voor werk je ook maar wil gaan doen, www.vrijwilligafrika.nl, niet duur en heel leuk.
Neem ook eens een kijkje op onze site, www.kidzactive.nlwij zijn bezig met ontwikkelingshulp in Tamale, Ghana, een heel vrouwvriendelijk land. Ik ben er zelf geweest, je kunt in Ghana s`avonds gewoon alleen over straat hoor. Fijn land met heel veel cultuur.Groetjes en succes Vonnuh. :rolleyes:

Hoi

Kijk eens op http://www.kidsworldwide.org.

Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.

Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.

Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.

Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.