Zin In Een Geweldige Ervaring?!

Ola, B)

Afgelopen zomer heb ik 5 weken op een Toscaanse kruidenfarm gewerkt. Dit was een geweldige ervaring. Lekker in de natuur in een prachtige omgeving werken en op je vrije dagen mooie Italiaanse steden bezoeken…klinkt geweldig toch? Ik heb echt genoten en ik zou zo weer gaan als ik kon!

Je kunt er het hele jaar door werken, maar ze hebben vooral per direct hard mensen nodig die komen werken.

De werkzaamheden verschillen nogal per seizoen. Maar het gaat over het algemeen om kruiden plukken, bramen en andere vruchten plukken, jam maken, dieren verzorgen, klusjes in het rond het huis en nog veel meer en heel varierend.

Je moet wel van aanpakken weten, een gezonde conditie hebben is van voordeel, en vooral geen luxe verwachten. Met paarden om kunnen gaan is een pré. Je werkt tegen kost en inwoning en je hebt twee dagen in de week vrij.

Thomas en Esther zijn hele leuke mensen en als je geluk hebt zijn er op het moment dat je er werkt ook nog eens allemaal leuke evenmenten en feesten in de buurt. :stuck_out_tongue:
Ik kan alleen maar zeggen dat het een buitengewone ervaring was en kan het daarom ook aan iedereen aanbevelen!

Voor meer info en foto’s kun je altijd bij mij terecht maar je kunt ze natuurlijk ook altijd zelf bellen ( zij is Nederlands, hij Duits) of schrijven.

Dit is het adres en telefoonummer:

Thomas & Esther
Marroncello 52030
Palazzo del Pero AR
Italie

Tel: 0039-0575369302

Groetjes Meike

Wat ik ook nog even wil vermelden; je ziet meer dan alleen het plaatsje Palazzo del Pero. Vaak wordt er op velden in de buurt van die plaats geplukt of rond het huis, maar het komt regelmatig voor dat je ook eens een uurtje moet rijden en zo kom je op de mooiste plekken van de Toscane, die je als toerist nauwelijks te zien krijgt omdat het zo afgelegen ligt. De ritten met hun en hun busje zijn ook altijd erg hilarisch :smiley:

(Het bovenstaande spreekt voor de zomer, hoe het de overige seizoenen aan toe gaat heb ik geen ervaring mee, maar dat zal vast ook wel leuk zijn.)

Palazzo del Pero ligt trouwens bij Arezzo, een vrij grote plaats met een erg mooie oude stad.