Zijn enkele vliegtickets mogelijk in Z-O Azië?

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik een wereld reis maken in ZO-Azië. Ik heb horror verhalen gehoord over enkele vliegtickets, ik hoorde dat bijvoorbeeld thailand er moeilijk over kan doen je het land niet in wil laten.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen en hoe ik dit kan aanpakken?

Ik ben van plan om te boeken; een enkele reis naar Shanghai, een enkele reis van Kathmandu naar Hanoi en een enkele reis vanaf Bangkok naar amsterdam. Verspreid over een half jaar.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Edit: Diverse luchtvaartmaatschappijen willen je al niet toelaten. Iemand ervaring met luchtvaartmaatschappijen die enkele reizen wel goedkeuren?

Airasia deed nooit moeilijk. En je kunt ook een ticket kopen met als bestemming shanghai en terugvliegen vanaf bangkok. Dan kunnen ze je zeker niet weigeren.

Het probleem is meer; geven landen je een visum als je geen retour ticket hebt? Zoals Thailand. Ik hoorde dat je geweigerd kan worden op de luchthaven
Ik hoorde ook dat KLM geen enkele tickets verkoopt, airasia dus wel? Dat is iig een maatschappij. Bedankt

Het is de vliegtuigmaatschappij waarbij je incheckt, die kunnen je eventueel wel op de max van 30 dagen wijzen. Als je eenmaal op het vliegveld bent van het land van bestemming, lijkt me niet dat ze je terugsturen. Je vult een formulier in dat je in het vliegtuig krijgt, daar vul je op in dat je van plan bent 30 dagen te blijven. Mij is nog nooit om een retour gevraagd. Mochten ze moeilijk doen, laat dan een reserving voor een bus of hotel zien in het volgende land waar je heen gaat.

Je KAN door SOMMIGE airlines naar Thaild geweigerd worden als je niet aan de eisen voldoet-dat is niks nieuws:het staat tot 111% uitgekwaud op de Thailand pagina.
Je moet HETZIJ een VISUM of een TICKET OUT (=NIET perse retour) hebben binnen 30 dagen na aankomst=dat zijn nu eenmaal de regels.
in elke reisgids die een beetje uptodate is staat dit ook altijd uitgekauwd-de meeste zijn voor superdomme amerikanen geschreven-dus dat moet je kunnen snappen. verder is je vraag veel te algemeen-er zijn 200 landen op deze wereldm dus maak er geen puzle van voor mensen die wel willen antwoorden.
de KLM verkopt wel enkele tickets=one way (dat heb je niet gehoord met de oren, maar ergens gelezen?) MAAR die kosten heel duur-meer als het goedkoopste retour.
de meeste mensen zullen ooit toch wel terug willen naar NL-het is dan slimmer om je wat te verdiepen in welke anders soort return tickets er ook nog zijn, zoals open jaw, open date etc. daarvoor zijn er ooit reisburo’s gemaakt.

Hi, heb zelf net 6 maanden door Azie gereisd, heb overal ter plekke enkele tickets geboekt en bij geen enkel land, geen enkele grens problemen gehad. Vaak zal je een land ook verlaten via de weg, bus, trein neem ik aan? Eventuele tickets-land-uit zijn nergens gechecked, is nooit naar gevraagd. De landen waar ik geweest ben zijn India, Nepal, Thailand, Malaysie, Java en Bali. Wel wordt er vaak gevraagd wanneer je denkt het land te verlaten, maar ook dit wordt niet echt gecheckt.
No problem dus.
Succes en fijne reis!

O ja, nog iets. Ik zou alleen je heen en terug reis boeken en de rest lekker daar doen! Via Britisch Airways kun je tickets kopen dat je via Londen vliegt, heen bv Londen-Shanghai, terug bv Bangkok- Londen. Voor 100 Euro kun je dan nog eenmalig de datum of lokatie wijzigen. Erg makkelijk vond ik.Je weet nl maar nooit hoe iets loopt! Moet je natuurlijk nog wel een ticket naar London erbij tellen. Vergeet voor Vietnam niet van te voren je visum te halen, kan in Kathmandu!!

Ah, dankjewel. Het is niet dat ik een blonde bimbo ben ofzo, ik probeer alle problemen uit te sluiten. Ik zal alle uitgekauwde dingen gaan lezen.
Bedankt voor de tip weckie.

Als je nog meer vragen hebt mag je me altijd mailen hoor!