Vraag over vliegticket

Hallo,
eind dit jaar wil ik (21 jarige reislustige meid) aan mijn rondreis door zuid-oost azie beginnen.
Ik heb al een heleboel plannen en ideeen, maar een vliegticket moet nog geboekt worden.
Heb al wel een goede optie gevonden: LTU nonstop met 2 nchten hotel +transfer. (lekker makkelijk in het begin)

(aantal gegevens: Ik wil alles zo lowbudget mogelijk houden | vliegen vanaf A’dam of Duitsland |
beginnen in Thailand (Bangkok) | Stopover geen probleem, maar liefst Non-stop | reis eindigen in/rondom Singapore |
wil/kan wel terugvliegen vanaf Bangkok )

Hierover heb ik een aantal vragen/twijfels:

• Is het het handigst (en goedkoopst) om op Bangkok te vliegen?
  • Beter om een retour te boeken, dan een enkeltje Bangkok?
    (ik weet namelijk nog niet precies wanneer ik terug ga en wil,
    zou het liefst terplekke een ticket terug boeken…maar is dat
    wel een goed idee? ivm kosten, visa etc? doen ze daar moeilijk over?
    en ik vraag me af of dit niet een stuk goedkoper is dan het hier al te boeken?!)
  • Is het een idee/mogelijkheid om op Bangkok te vliegen (enkeltje dus)
    en dan via Singapore/Kuala Lumpur o.i.d weer terug?

Misschien is het wat onduidelijk allemaal, maar graag hoor ik jullie mening/reactie hierover!
Zou super zijn, alvast bedankt mensen!

Groetjes Broniya

hoi
een enkeltje vanaf kuala lumpur en singapore is erg duur.
je kan wel een openretour bij bv mahanair boeken en dan kan je in thailand bepalen wanneer je weer terug wilt, nadat je de terugreisdatum hebt vastgesteld mag je deze nog een half jaar gratis wijzigen.
je kan dit ticket het goedkoopst boeken op www.letsbuyflights.de en dan even gewoon een mailtje naar ze sturen, dan is het zo geregeld. hoe dit bij ltu werkt weet ik niet.
met mahanair heb je wel een tussenlanding in teheran. (3 uur )
en met airasia kan je goedkoop vanaf bv kuala lumpur vliegen naar bkk.

vergeet niet dat als je naar bkk vliegt je een visum nodig bent met een openretour een enkeltje of een retourtje voor langer dan 30 dgn.
en als je visaruns maakt vanuit thailand mag je met deze visaruns max 90 dagen in de 6 mnd in thailand verblijven.

Eenmaal in Azie kun je heel makkelijk een ticket met LTU terug naar Europa boeken. Heb ik ook op die manier gedaan. Met bv Airasia (http://www.airasia.com) kun je goedkoop terug naar BKK vliegen vanuit Singapore of Kuala Lumpur. Scheelt stukken!

Groet,

Jenny

Bedankt voor jullie reacties! :chin:

Zit er nu over na te denken om een enkeltje te boeken, zodat ik ook meer vrijheid heb en dus niet vast zit aan een bepaalde datum. Kan ik weg wanneer ik wil en/of moet. Heb een enkeltje gezien bij LTU voor 249,- inclusief! Dat is een mooi ticket dacht ik zo… en dan vanuit azie een enkeltje terug boeken.
Hoe dat zit met het visum, ben ik aan het uitzoeken, best ingewikkeld. Ik ben op mijn reis waarschijnlijk 3x in thailand (aankomst/begin, halverwege vanuit Laos of Cambodja, en waarschijnlijk aan het eind van mijn reis weer)
Daarnaast is het zo dat ik ook een vrijwilligerswerk/klein schalige projecten wil gaan doen… dan heb ik ook weer een Work permit nodig en dan gelden er ook weer ietsje andere regels ivm met visum etc.
Nog even goed bedenken, maar ik kom er wel uit! maar super dat jullie zo snel reageerden.

Groetjes! jullie horen nog wel wat het geworden is uiteindelijk! :wink:

hallo,
Hoe lang wil je gaan als je binnen 6mnd terug wil naar Nederland dan is een ticket met emirates wel een goed alternatief vliegt van af diverse vliegvelden in duitsland en de terug vlieg datum is makkelijk te wijzigen.

@ fransjes: bedankt voor je reactie! Ja Emirates had ik ook nog in mijn achterhoofd, wel goede optie, vooral omdat de terugreisdatum te wijzigen is inderdaad… De prijs is wel stukje hoger dan LTU, maargoed daarbij is het niet/nauwelijks mogelijk om iets te wijzigen en dat is een groot nadeel in mijn geval.
Met Emirates heb ik een stopover in Dubai, wat opzich wel tof is, maar op de data dat ik wil vliegen ben ik aantal uren in de nacht in Dubai en dan zie ik sowieso niets van de stad, wat jammer is en de reis duurt een stuk langer. Maar ik denk er nog goed over na! dankje wel…
Oja ik blijf inderdaad tot max. 6 maanden weg. Dus is een optie!