Hoi, allereerst even snel voorstellen want dit is mijn eerste post hier; ik ben Chris, 20 en ga in januari 2013 8 maanden solo backpacken in Azië.
Ben geen ervaren vlieger (heb slechts twee keer gevlogen; Bangkok en Stockholm) en heb dus geen idee hoe ik het beste en goedkoopst een vliegticket voor dit traject kan boeken.
Vlieg het liefst begin januari richting BKK, maar kan nu nog geen ticket terug boeken omdat dit nog te ver in de toekomst is. Waar kan ik het beste zoeken naar een goedkoop ticket en hoe moet ik het aanpakken qua flexibele terugreis, ik weet namelijk nog niet wanneer ik terug vlieg.
Kan iemand me hiermee helpen of vertellen waar ik meer informatie kan vinden?
Je kan al tickets voor januari kopen. Check skyscanner.com bijvoorbeeld.
Bij enkeltje wel opletten of je het land in mag (regels van Thailand, uitreisbewijs nodig).
Vraag t ook eens in Thailandforum.
Bangkok is over het algemeen de goedkoopste plek om naar toe te vliegen. Het is veel goedkoper om een retourtje te boeken. Wil je dat niet, dan loop je er met een enkeltje tegenaan dat je óf voor vertrek een visum aan moet vragen in Nederland, óf dat je een vliegticket naar een land buiten Thailand hebt. Je krijgt in Thailand namelijk alleen een visumvrije entree als je kan bewijzen dat je het land binnen 30 dagen verlaat.
Luchtvaartmaatschappijen controleren of je aan de eisen voldoet. Doe je dat niet, dan mag je niet mee. Simpel.
Bedankt voor de antwoorden! Wat ik meer bedoel is, ik kan nog geen ‘gewoon’ retourtje boeken omdat ik nog niet weet wanneer ik terug ga (wss in september). Hoe pak ik dat dan aan?
als je een enekele reis wil/moet boeken kijk dan zeker ook bij airberlin vanaf dusseldorf, zij hanteren zelden een extra toeslag op een enkele reis waardoor ze vaak veel goedkoper zijn dan andere
en inderdaad vergeet niet een visum voor thailand te regelen maar voor meer info daar over lees eens rustig op het thailand forum hier op wereldwijzer daar wordt dit vele malen uitgelegd en snap je het niet vraag dan daar om meer info
Als je in Thailand komt moet je aan kunnen tonen dat je het land weer verlaat nadat je visum is verlopen. Dit moet misschien wel een officieel ticket zijn maar met alleen een vluchtschema heb je ook al genoeg. Ik heb dit zelf al zovaak gedaan, ze kijken even naar de terugdatum op het schema en dat is alles. Zolang je naam en vluchtdetails er maar op staan. Kijk gewoon voor een flexibel retour ticket Bangkok waar je de terugdatum gemakkelijk kunt wijzigen. Emirates of Cathay bijvoorbeeld.