Vragen ticket Bangkok, terugreis nog onbekend

Hallo,

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben van plan om rond februari/maart (afhankelijk van mijn studie) voor een half jaar naar Azie te vertrekken. Ik wil beginnen in Bangkok en verder de landen Laos Cambodje Vietnam Maleisie (incl. Borneo) en Singapore aan doen. Echter, omdat het mijn eerste reis wordt en ik ter plekke een beetje wil kijken hoe het loopt, weet ik nog niet exact mijn route.

Wat kan ik dan het beste doen met mijn ticket? Want ik kan een retour Bangkok nemen, maar waarschijnlijk eindig ik in Borneo en dan moet ik wel weer terug naar Bangkok (weet even niet hoe makkelijk dat is). Maar voor hetzelfde geld eindig ik ergens anders omdat m’n geld eerder op is, ik noem wat… Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bedankt!

Hallo,

Je kunt met een enkele reis naar Bangkok vliegen je dient dan alleen wel in het bezit te zijn van een toeristenvisum 60 dagen. Die kun je van tevoren aanvragen bij het Thaise Consulaat in Amsterdam of de Thaise Ambassade in Den Haag. Voor Cambodja en Laos kun je een visa krijgen bij de grens en voor Vietnam zou je in de buurlanden kunnen regelen. Die heb je wel van tevoren nodig. Voor Maleisie zijn verder geen eisen en kun je gewoon inreisen met een one way ticket. Ik weet niet hoe streng Cambodja en Laos hier zijn op dit moment. Ik ben zelf altijd ingereisd met een one way ticket dit was in 2008 en 2009.