Vanaf januari ga ik voor ongeveer 5 maanden naar Azie op reis. Ik wil graag beginnen in Maleisie, maar waar ik eindig weet ik nog niet. Wellicht dat ik vanuit Shanghai terug ga, maar misschien wil ik wel helemaal de andere kant op reizen, bijvoorbeeld richting India/Nepal. Wat kan ik dan het beste doen, gewoon een enkeltje kopen? Of krijg ik dan problemen bij de grens van bepaalde landen? Of een ticket met een datum die ik kan verzetten (en waar kan ik zo’n ticket krijgen?)?
Gewoon een enkeltje kopen, air asia van londen naar kuala lumpur.
Omdat je nog niet weet weke landen weet je ook niet of je daar problemen mee krijgt. en zowiezo zijn problemen er om opgelost te worden
voor bijv. indonesië heb je een uitreisticket nodig, die kan je dan kopen voor je het land ingaat. zoek gewoon onderweg uit wat de regels zijn, ze kunnen nl. ook zo weer veranderen.
Heerlijk zo’n laat maar waaien reis, alles nog vrij…
er zijn landen waar je met een enkeltje niet in mag, het KAN dus een probleem zijn. maar met een ticket met een datum die verzetbaar is los je dat probleem niet op: als jij een ticket van Thailand naar Nederland hebt, is dat geen bewijs dat je Indonesie uit gaat. je mag dus alsnog Indonesie niet in, tenzij je een bewijs hebt dat je Indonesie uit gaat.
tickets met data die te wijzigen zijn zijn te koop bij het reisbureau.