Met een enkeltje naar Azie

Ik heb voor Januari een enkele reis Amsterdam-bangkok gekocht(met el al, iemand ervaring??). Ik wil daarna zelf door zo ongeveer alle landen van Azie reizen. Nou zou ik graag ervaringen horen van mensen die ook met een enkeltje hebben gereisd door Azie, en dan speciaal over het verkrijgen van een visum. Krijg ik hier problemen mee???

Alleen de ambassade van Indonesie wil een ticket het land uit, maar dat is makkelijk op te lossen door 1) een goedkoop vliegticket te boeken bij airasia (http://www.airasia.com) of 2) door een bootticket (bv Medan-Penang of Batam-Singapore) HET LAND UIT te boeken, wat vaak te cancellen is.

Zelf ga ik ook Azie doorkruisen terwijl ik maar heel weinig tickets heb om aan te tonen dat ik een land ook daadwerkelijk weer verlaat.

Jenny
http://www.outofasia.nl

Als je een enkele reis naar BKK hebt moet je wel een visum voor Thailand hebben.
We hebben een jaar in Azie gereist en zijn toen ook op BKK gevlogen, en begin dit jaar weer teruggekomen vanuit Kathmandu in Nepal. In Nepal het ticket naar Amsterdam aangeschaft. Het is allemaal prima te doen ! Voor informatie over El Al zou je eens op de Turbulentiesite kunnen kijken. www.turbulentie.nl Platform voor vliegervaringen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu zeker een een visum aanschaffen voor thailand. Sommige mensen zeiden dat het echt niet nodig was, maar het zat me toch niet lekker. Emors, naar welke landen ben je allemaal geweest in Azie met een enkeltje? En heb je overal gewoon een visum gekregen zonder uitreis ticket?

groetjes!

uhmmm kan iemand met ervaring mij misschien wat meer vertellen over de kosten …
wat betaal je nou bijv voor zon enkeltje en hoeveel denken jullie uit te geven…gaan jjullie daar werken, hoe zit het met werkmogelijkheden…
enznez

heb hier nam,elijk geen ervaring mee (ben wel keer in china geweest met ouders) en ben er zeker oin geinteresseerd.

zou dus graag eerst zoveel mofgelijk info willen verzqamlene van mensen die het greadaan hebben of gaan doen

alvast bedankt gr bart

mijn enkeltje kostte €400.- all in (is dit duur??). Dit heb ik geboekt via d-reizen en we vliegen met El Al (hmmm…:dead: ) . je kan er beter gewoon vroeg bij zijn met het boeken van een ticket, dit is vaak goedkoper dan een last minute ofzo…bij ons in ieder geval.
veel plezier met je reis!!

Denk dat we ongeveer hetzelfde hebben betaald, met EVA air, fijne maatschappij . We zijn na Thailand naar Laos gegaan, Cambodja, weer Thailand, Maleisie, Indonesie, weer Thailand, vliegtuig naar Nepal , Tibet en weer Nepal en toen naar huis, we hebben het rustig aan gedaan en per land de tijd genomen. Er wordt eigenlijk nooit om uitreisticket gevraagd bij de grens. Alleen voor Tibet moet je een soort van groepsreis regelen om hier binnen te komen. Je kunt hier niet zomaar de grens over gaan. Al is dat vanuit China weer anders geloof ik , zou je eens na moeten vragen.

ah ok dat valt mee… hoeveel heeft alles je in totaal gekost???
is het daar bijvoorbeeld duur om te reizen of om te leven???
en kun je ook werken onderweg?

Hallo ik wil volgend jaar waarschijnlijk n maand gaan backpacken in indonesie of maleisie. Ik vroeg me af of het dure landen zijn om te reizen qua levensonderhoud/ hotels etc. . Ik ben al eens naar Thailand geweest , zijn de prijzen vergelijkbaar?

Hoi,
Dit forum ging over het met een enkele reis naar azie vliegen (met/zonder EL AL ervaringen). Het wordt nu een heel ander onderwerp. Als je echt antwoord op je vraag wil hebben kan je beter een nieuw onderwerp aanmaken, dan krijg je denk ik meer reactie. Ik kan je niet helpen aangezien ik in januari pas vertrek.
Veel succes!!