Ziektenkostenverzekering/reisverzekering

Hey allemaal,

Ik wou even weten wie er allemaal zijn/haar ziektenkostenverzekering in NL stopzet en zich dus ook uitschrijft bij de gemeente.

Ikzelf ben bij de VGZ verzekerd en heb een jongerenpakket. Ik heb een volledige werelddekking dus in principe hoef ik mijn verzekering niet stop te zetten. Wel moet ik een extra reisverzekering afsluiten (indien bij VGZ) kost het me extra 50 euro op jaarbasis. Dit is niet erg veel. Nu betaal ik per maand iets meer dan 100 euro (jullie toch ook?) dus 12 maanden is 1200 euro (toeslag niet meegerekend).

Maar: (nou komt ie) Elvia Globetrotter is een verzekering voor reizigers en ik heb uitgerekend dat het me ongeveer 600 euro voor 12 maanden zal kosten. Ik ben wel van plan om een jaar in Canada te blijven namelijk! Dus: wat een verschil he!! 1200 bij de VGZ of 600 bij Elvia Globetrotter. Ik ben nagegaan dat je bij de Elvia iets minder gedekt bent, maar alle basisdingen zitten erbij.

Bij de VGZ is het alleen een voordeel dat je niet zo’n gedoe zal hebben bij het stopzetten van de verzekering en het uitschrijven bij de gemeente. Ik ga denk ik voor de Elvia Globetrotter…

Wie doet wat met zijn/haar verzekering?? Tips?? Wat vinden jullie van mijn optie??

groetjes Cindy

Hoi,

Ik zit zelf ook heel erg te twijfelen wat ik zal gaan doen. Ik denk zelf dat ik me uitschrijf bij mn huidige verzekering en overstap naar Globetrotter voor een jaar.

Groetjes

Ik schrijf me ook uit hier in Nederland en neem een reisverzekering (weet nog niet precies welke…)
Meen dat ik een keer ergens gelezen heb dat je je, als je langer dan 8 of 9 maanden naar het buitenland gaat, moet uitschrijven bij de gemeente. Hierdoor kun je dan dus ook niet meer ingeschreven blijven bij bv. VGZ. Maar ik weet niet zeker of dit klopt.
Ik persoonlijk heb de papierhandel ed er wel voor over om de verzekering stop te zetten. Geef het geld wat ik daar mee bespaar liever in Canada uit!

Hallo,

Ik ga per februari 5 maanden stage lopen in Canada, en ik ben mij ook aan het orienteren op verzekeringen. Ik werd door mijn zorgverzekeraar doorverwezen naar de young global traveller verzekering van OOM verzekeringen. Dit kost iets minder dan 300,- en daarnaast moet ik mijn zorgverzekering aanhouden, waar ik niets aan heb. :puke:. En aangezien ik maar 5 maanden wegblijf, zou ik ingeschreven moeten blijven bij de gemeente. grr. wat een zonde van het geld zeg!

Ik ben ook 4,5 maanden naar Amerika geweest een jaartje terug. Toen heb ik ook mijn zorgverzekering hier aangehouden. Ik heb wel dubbel moeten betalen maar het kon niet anders…

Maar voor Canada weet ik nu 90% zeker dat ik mijn verzekering hier stopzet en de Elvia Globetrotter neem.

Hallo,

Ik ben net even aan het shoppen geweest op het gebied van zorgverzekeringen. (independer.nl) Univé geeft in tegenstelling tot mijn huidige verzekeraar CZ, wél 100% dekking op spoedeisende hulp in het buitenland, en andere medische kosten vergoeden ze voor 100% ten opzichte van de kosten in nederland.

Ik kom dan uit op 108,- per maand, incl aanvullende verzekeringen. En Univé heeft ook langlopende reisverzekeringen, die gaat me 23,- per maand kosten. Dat scheelt weer 200 euro voor die vijf maanden ten opzichte van de verzekering bij OOM, die me aangeraden werd door de ANWB, en CZ.

Groeten, Maya

Hallo,

Ik ben samen met een vriend van me ook bezig om in maart naar Canada te gaan voor een half jaar. Visum is binnen, zijn nu werk aan het regelen.
Maar ik zit ook nog te kijken naar mijn verzekering(en). Ik zit bij Salland verzekeringen maar heb ook een reisverzekering nodig. Omdat we niet meer dan 8 maanden gaan hoef/kan ik me niet uitschrijven bij mijn huidige verzekering volgens mij. Ik heb al van meedere mensen gelezen/gehoord over Elvia en ook Unive schijnt goed en goedkoop te zijn.

Wie heeft hier meer ervaring mee, kan hier meer over vertellen??

Groet

Ferdie

Hallo Ferdie,

In een eerder mailtje zei ik dat ik naar Univé ben overgestapt was, en dat ik ook een reisverzekering bij ze zou gaan afsluiten. Dit laatste heb ik niet gedaan; bij de rabobank/ interpolis hebben ze voor studenten een erg goedkopen langlopende doorlopende reisverzekering (halfjaar geldig aaneengesloten), en dat kost 45,- per jaar. Als je gaat rondtrekken kan het me voorstellen dat een wat uitgebreidere dekking handig is, zoals de doorlopende reisverzekering van Univé. Voor mijn stage, geeft de verzekering van de Rabo, icm mijn zorgverzekering voldoende dekking.

Groeten, Maya

hallo Ferdie,

Ik ben zelf ook aan het rondkijken hoe of wat maar de reisverzekering van Elvia schijnt erg goed en redelijk geprijst te zijn. van Unive weet ik niet…

Waar gaan jullie naar toe in Canada dan?

Groetjes

Wij willen in Alberta beginnen, zijn nu nog op zoek naar werk, we willen proberen werk te vinden in de omgeving van Calgary of Edmonton, of daar tussenin. De bedoeling is dan om iets van 2,5 - 3 maand te gaan werken en daarna nog 3 maand rond te reizen.

Jij dan?

ik ga naar Ontario. Ik heb daar al werk maar ben nog wel op zoek naar ook wat ander werk en ik wil gaan rondreizen: Toronto en dan richting Montreal/ Halifax.

Hey Elsemarijn,
ik zie nu dat je uit de omgeving van Deventer komt, waar woon je en wanneer ga jij naar Canada en waar begin je?

Groet

Ferdie

hey,

ik heb je even een mailtje gestuurd.

Hoi Ace,

Heb je je huidige verzekering al opgezegd? Ik ben nu in discussie met de verzekering dat ik eerst mn medicijnen voor een jaar hebben en dan ga ik opzeggen en bij Elvia een verzekering afsluiten denk ik.
Ben benieuwd hoe het gaat, zal wel gedonder worden :slight_smile:

Groetjes

Hey om nog even terug te komen op de verzekering, ik zit er nu middenin :), Wat ik heb begrepen is dat je alleen je basisverzekering kunt opzeggen als je min. 3 mnd werk hebt, dan moet je dus oppassen dat je op dat moment dat je opzegt niet alleen een aanvullende verzekering hebt, een hoop gelul lijkt me als je wilt gaan rondreizen en geen vast werk hebt, ik ga denk ik mijn aanvullende verzekering hier in nl stopzetten en aanvullen met Elvia of ISIS, de dekkingen vind ik van beide erg goed. Iemand nog een tip mbt tot de bovengenoemde?

Wellicht nog een handig overzichtje : Globetrotter Reisverzekering | Allianz Global Assistance

Hoi Claudia,

Ik heb wel vast werk in Canada dus dat moet geen probleem zijn. Ik kan dus waarschijnlijk helemaal opzeggen en dan een verzekering bij Elvia afsluiten… Ik ga straks met mn verzekering bellen dus ben benieuwd!

groetjes

Geen tip, maar kan iemand mij uitleggen wat nu de grootste verschillen zijn tussen een reisverzekering van ISIS en de globetrotter van Elvia?

Op deze site kun je een vergelijkings PFD-je downloaden tuseen ISIS/ELVIA/Lang-op-reis:

http://www.joho.nl/index.php?verzekeringen?ref=stage_studie_verzekeringen

Hoi mensen,

Ik ben alvast voor volgend jaar alles aan het regelen…dan wil ik voor een jaar naar Canada! Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht allemaal, maar kijk eens bij ISIS verzekeringen. Ik heb een folder meegestuurd gekregen toen ik iets aanvroeg! Tis maar een optie…
Laat maar weten wat je ervan vind!

groetjes

Hoi Flyingmiertje,

Ik heb net bij ISIS gekeken maar deze is toch een stuk duurder als Elvia volgens mij…

Groetjes