Zie jij jezelf trouwen met een Zuid-Amerikaanse partner?

Cultuurverschillen kunnen nogal eens aanleiding geven tot een scheiding. Zie jij jezelf trouwen met een Zuid-Amerikaanse partner?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Zelf heb ik een partner uit Paraguay en samen hebben we een zoon. Persoonlijk moet ik zeggen dat niet alle Nederlanders "geschikt"zijn om met een latina(o) te kunnen trouwen cq. samenwonen.
Ik ken (helaas) ook veel Nederlanders waarbij het mis gegaan is…en die zijn nu gescheiden. De meeste daarvan wonen in Nederland. Besef wel erg goed dat je partner HEEL verschillend is dan partners uit je eigen land…als je dat nooit vergeet ben je al aardig op weg om een stabiele relatie te hebben en te houden met zo iemand.

IMHO heb je de beste kans van slagen als jezelf ook emigreert naar Zuid-Amerika (naar het land van je partner of naar een ander ZA land)…maar dat is niet voor iedereen weggelegd. In NL zullen de meeste latinos moeilijk kunnen aarden op lange termijn. maar goed dat is mijn mening. De grootste spelbrekers zijn mi de taal,het klimaat en vooral het sociale klimaat in NL. verder is het ook zo dat als je een partner hebt met een universitaire opleiding dat veelal hun diploma’s NIET erkend worden in NL…en dan wordt geschikt werk vinden ineens heel lastig.

Ook mijn eigen partner wil NIET in NL wonen…en dat is (om meerdere redenen) begrijpelijk. Zelf wil ik ook niet meer terug naar NL.

Peter Veldman
Paraguay.

Hoi,

wat Peter zegt lijkt me vooral waar, dus dat ga ik niet herhalen.
ook zijn er overigens wel latino’s die wel in europa c.q. NL willen wonen, al is het maar voor 1 of 2 jaar. lastig kan het wel zijn om een verblijfsvergunning te krijgen, getrouwd of niet.
wonen in zuid amerika is een leuke optie, indien mogelijk. de landen zijn tegenwooridg sterk aan het groeien economisch, je kunt makkelijk zelf wat ondernemen met voor NL relatief klein kapitaal en het is stabiel en vooruitstrevend