Hoi, ik ben Anna. Mijn plan is om in november naar Zuid Amerika te gaan. Hier wil ik het liefst gaan werken op verschillende plekken. Ik ben opzoek naar ervaringen en adressen.
Groetjes Anna
Hoi, ik ben Anna. Mijn plan is om in november naar Zuid Amerika te gaan. Hier wil ik het liefst gaan werken op verschillende plekken. Ik ben opzoek naar ervaringen en adressen.
Groetjes Anna
Ja daar heb ik wel intresse in!
Hallo Latijns-Amerika- gangers
Mijn naam is Ronald. IK heb vele jaren in Latijns-Amerika gewoond en gewerkt. O.a. enkele jaren in Bolivia. Ik heb een huis in Colombia, waar ik enkele maanden per jaar woon. Ik heb ook gewoond en gewerkt in Ecuador, Honduras en Guatemala.
IK ken Zuid Amerika vrij goed omdat ik enkele maanden per bus heb gereisd door Perju, Chili, Argentiniie, Brasil en Venezuela.
Voor wat betreft werk zoeken kan ik Colombia aanbevelen en ook Ecuador. Vooral de economische groei in Colombia is hoog. ZOrg wel dat je goed Spaans spreekt. Ik raad aan naar een goede Spaans school te gaan. The Spanish American Institute in Quito is een van de beste, kan ik aanbevelen.
Je kunt werken in de Hotel business of als je Engels goed is les geven in het Engels aan studenten.
Je kunt ook zelf iets beginnen. Een voorbeeld is Jan (een Hollander), die jaren geleden - in Ecuador- met een oude Landrover fietstochten op dirtbikes organiseerde en nu een behoorlijk groot bedrijf heeft in Quito.
Om te wonen: Colombia, Ecuador, Chili, Argentinie en de stranden en oerwouden. Niet aan te bevelen om te wonen is het Venezuela van Chavez. Ik ken mensen die zijn weggevlucht. Peru heeft enkele mooie tourist sites maar ook problemen, vooral Lima. Brazilie heeft zijn stranden en Amazonia maar Portugees moet je spreken.
ALs je nog meer wilt weten schrijf me. Ik ben vanaf Mei op reis voor een half jaar en ben vanaf october/november permanent in COlombia.
Take care en don’t forget: the clock of life is wound but once, dus Carpe Diem.
Een rectificatie: Stranden en jungle van Brazilie.
Dat is nog een understatement.
Veel plezier met permanent wonen in Colombia. Dat land is het waard! Het is dat ik niet zo van de tropen houd, daarom gaat mijn voorkeur uit naar Argentijnenland.