Zelfstandige rondreis van 21 dagen door Madagascar: route & tips gevraagd!

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik willen eind mei/begin juni dit jaar onze opgespaarde vakantiedagen spenderen op Madagascar. De bestemming staat al enige tijd op onze reislijst, maar na het zien van 3-delige serie over Madagascar van David Attenborough van de BBC waren we super enthousiast! We zijn allebei gek op natuur en de tropen van Azië, maar hebben nog niet eerder een dergelijke bestemming als Madagascar bezocht. Daarom hebben we wat vragen (sommige vragen worden al beantwoord in andere topics, maar voor de volledigheid wil ik ze graag toch stellen hier):

De volgende punten zijn wat ons betreft uitgangspunten hoe de reis er globaal uit moet zien:

• We willen rond de 2 weken rondreizen en parken bezoeken en 1 week uitrusten op Nosy Be of een ander tropische bounty bestemming:zon02:
  • Ons budget is rond de €2000 pp (+/- 10%). We kunnen tickets boeken voor een bedrag van €700 pp, dus blijft er 1300 over voor de rest.
  • Voor bestemmingen hebben we gekeken naar leuke verblijven, te boeken via AirBNB maar ook hotels. Afhankelijk van onze overige uitgaven willen we ter plekke bepalen of we gaan voor iets meer luxe of dat we goedkopere alternatieven nemen indien mogelijk.

Met deze uitgangspunten zitten we met de volgende vragen:

• Is het dagbudget van rond de €60 pp realistisch?
  • Zijn vliegtickets echt zo duur? Ze lijken niet in ons budget te passen en daardoor is onze route enigszins beperkt omdat reizen over land zoveel tijd in beslag neemt.
  • Wat is aan te raden qua route of deel van Madagascar? Is eigen autohuur dan de beste optie of auto met chauffeur? Nosy Be staat sowieso op onze wish-list, dus we dachten zelf aan een route richting Nosy Be (of misschien toch vliegen vanaf een andere bestemming naar Nosy Be, lastig lastig…)
  • Is er genoeg mogelijkheid om excursies ter plekke te boeken of is dit beter van te voren uit te zoeken? (hebben jullie dan nog tips?:biggrin:)
  • Heeft Antananarivo nog bezienswaardigheden/excursies? Of kunnen we beter zo snel mogelijk de natuur in duiken?

Hopelijk kunnen jullie onze vragen beantwoorden en hebben jullie nog aanvullende tips en opmerkingen!

Alvast bedankt!

Groeten:dag::vak02:

Koen&Anne

Hoi!
Hebben jullie nog steeds tips nodig?
We zijn al een heleboel maanden verder zie ik :wink:

Ben ook heel benieuwd hoe de reis was en welke route jullie hebben gemaakt! :slight_smile: