Hoi allemaal,
Vorig jaar is de smaak van backpakken goed bevallen in Indonesie. Graag willen we van het jaar Zuid Amerika doen, nou ja Peru in ieder geval. Ik heb al wat mogelijkheden bekeken en het toeristische vermijden wordt lastig als je het zuidelijke stukje gaat doen. Ik heb voor mijn eigen al een reisschema gemaakt maar denk dat onderstaande niet georganiseerd onhaalbaar is. Ik zou graag en stuk jungle willen doen, mag ook drie dagen of daar voor in de plaats de zoutvlakte Bolivia maar dat is ook drie dagen. Met het schema wat ik nu heb denk ik dat er niks tegen mag zitten. Graag wil ik ook wat ontspannen en niet alleen vliegen, fotos maken en verder.
Ik weet dat er genoeg te vinden is op internet en dat deze vraag tot vervelends toe al is gesteld. Een reis als deze blijft heel persoonlijk, dus wie heeft voor mij wat tips om onze reis relaxter te maken of gaat het zo lukken?
wo 10 - Amsterdam
do 11 - Lima
vr 12 - Lima
za 13 - Lima - Pisco
zo 14 - Pisco - Huacachina
ma 15 - Huacachina - Nasca
di 16 - Nasca
wo 17 - Nasca - Arequipa
do 18 - Arequipa
vr 19 - Arequipa - Colca Canyon
za 20 - Colca Canyon
zo 21 - Colca Canyon - Puno
ma 22 - Puno - Taquile
di 23 - Puno - Cusco
wo 24 - Cusco
do 25 - Cusco - Machu Picchu
vr 26 - Machu Picchu - Cusco
za 27 - Cusco
zo 28 - Cusco - Manu
ma 29 - Manu
di 30 - Manu
wo 31 - Manu - Cusco
do 01 - Cusco - Lima
vr 02 - Lima - Amsterdam
za 03 - Amsterdam
volgens mij kun je die extra dag Lima wel eruit gooien en voor Nasca heb je volgens mij ook geen hele dag nodig. Als het je om de lijnen te doen is, kun je een excursie boeken en daarna weer doorreizen naar Arequipa. Dan heb je elders in je reisplan weer meer tijd over
Ik denk dat dit wel mogelijk is. Je zou je verblijf in Lima en je verblijf in Nasca elk met één dag kunnen inkorten om wat meer ruimte te krijgen. Als je niet te veel van te voren regelt en zo flexibel mogelijk blijft, dan kan je onderweg altijd nog dingen laten vallen of juist nog toevoegen. Ik zou niet naar Pisco gaan. Ga naar nabij gelegen Paracas, daar is de actie. Ik neem aan dat je daar naar toe wilt om met een bootje langs en tussendoor de Islas Ballestas te varen.
http://www.hostellima.nl/
Inderdaad dagje minder Lima en vanuit Nazca (wat niet echt bruist) direct de nachtbus door naar Arequipa. Ik weet niet of je vanuit Cuzco vliegt naar Lima, maar dan zou ik een dag later gaan, omdat het vliegtuig terug naar Amsterdam toch ook 's avonds vertrekt. Als je overdag vliegt, heb je ruim genoeg speling, en je kunt gewoon op de luchthaven blijven. Een laatste dag in Lima voegt niet zoveel toe denk ik. Die 3 dagen extra zou je voor de (alternatieve) Incatrail kunnen gebruiken, als je een beetje van wandelen houdt, en bijvoorbeeld en extra dagje in de Colca Canyon (waar je ook mooie trekkings kunt doen).
Klinkt goed ik ga het aanpassen.
Ik heb wat extra dagen aangehouden omdat ik niet weet hoe het vervoer is. Kan je veel van de busreizen dezelfde dag nog regelen of moet je reserveren. Hetzelfde heb ik met jungle trek Manu en in Cusco als je naar Lima wilt vliegen kan je dan redelijk op de bonnefooi naar de luchthaven voor een ticket of moet het allemaal van te voren geregeld zijn?
Als het kan zou ik bus- en vliegreizen één of twee dagen van te voren reserveren. Maar op dezelfde dag een bus- of vliegbiljet kopen wil ook vaak nog wel lukken. Dat hangt natuurlijk wel van het seizoen af. Juni, juli en augustus zijn drukke maanden. Er zijn inderdaad mensen die op de bonnefooi naar de luchthaven gaan.
http://www.hostellima.nl/
Ik denk dat het wel kan. Wel druk, maar het kan wel. (Maar niet met de zoutvlaktes in Bolivia er nog bij :), daar had je het ook nog over…).
Ik weet niet zeker of je helemaal naar Taquile kunt en dan de volgende dag al naar Cuzco. Misschien met een avond/nachtbus?
Ik zou inderdaad een dag minder Lima en dag minder Nazca doen (of Nazca helemaal overslaan). Dan kun je wat langer blijven op plekken die je leuk vindt. Lima vind ik ook leuk, maar Arequipa en Cuzco leukere steden. En misschien kun je wat meer gaan zien in de omgeving van Cuzco.
Goeie reis!