Hallo,
in november vertrekken mijn man en ik naar Thailand om er vrijwillgerswerk te gaan doen (Engelse les).Dit dient echter in eerste instantie om de Thaise cultuur zo goed mogelijk te leren kennen. De bedoeling is echter ons er voorgoed te gaan vestigen. Enkele vragen:
1)Is het gemakkelijk om er vb een guesthouse of café te beginnen?
(waar natuurlijk werk gegeven wordt aan Thaise mensen)
2) hoe kapitaalkrachtig moet je zijn, zelfs al ben je niet pensioengerechtigd (we zijn 40 j) om er “probleemloos” te mogen verblijven?
3)Als je telkens de grens overgaat om je paspoort te verlengen, en telkens weer 1 maand langer te blijven, hoe làng kan dat eigenlijk blijven duren?Is dat wel financieel interessant, of zet je beter een bepaald bedrag op de bank, zo dat ze zien dat je solide bent?
Graag zoveel mogelijk info aub.
bij de thaise ambassade(den haag/amsterdam) en/of nederlandse ambassade in bangkok kunt u hierover veel informatie verkrijgen.
Thaise ambassade:
geopend : maandag t/m vrijdag van 9:30 - 12:00 uur
Laan Copes van Cattenburgh 123, 2585 EZ Den Haag
Tel 070-3450632
Thaise consulaat:
Geopend: maandag t/m vrijdag van 10:00 - 13:00
De lairessestraat 127, 1075 HJ Amsterdam
Tel 020-4651532
Originally posted by Natacha Vanden Berghe@19-03-2005, 11:55:52
Hallo,
in november vertrekken mijn man en ik naar Thailand om er vrijwillgerswerk te gaan doen (Engelse les).Dit dient echter in eerste instantie om de Thaise cultuur zo goed mogelijk te leren kennen. De bedoeling is echter ons er voorgoed te gaan vestigen. Enkele vragen:
1)Is het gemakkelijk om er vb een guesthouse of café te beginnen?
(waar natuurlijk werk gegeven wordt aan Thaise mensen)
2) hoe kapitaalkrachtig moet je zijn, zelfs al ben je niet pensioengerechtigd (we zijn 40 j) om er “probleemloos” te mogen verblijven?
3)Als je telkens de grens overgaat om je paspoort te verlengen, en telkens weer 1 maand langer te blijven, hoe làng kan dat eigenlijk blijven duren?Is dat wel financieel interessant, of zet je beter een bepaald bedrag op de bank, zo dat ze zien dat je solide bent?
Graag zoveel mogelijk info aub.
Het is niet zo eenvoudig als je denkt ook voor vrijwilligerswerk moet je een workpermit hebben!
Het is niet makkelijk om een guesthouse of cafe te beginnen er zitten veel haken en ogen aan.
Om engelse les te geven willen ze Native speakers hebben
Om er langere tijd te verblijven kun je beter contact opnemen met de ambassade in den Haag.
Ik denk dat je je dan wel twee maal zal bedenken
Elke 30 dagen over de grens is ook een kostbare zaak (afhankelijk waar je woontnatuurlijk) en een bepaald bedrag op de bank ben je nodig als je een jaar visa wilt maken maar om een jaar visa hier te maken moet je eerst een non-immigrant “O” visa hebben en die kun je aanvragen als je 55+ bent of gehuwd met een Thaise
Succes
Thaimax Chiang Mai
Ze hebben inderdaad in de meeste gevallen native speakers nodig. Maar af en toe kunnen ze ook near natives gebruiken. En sommige TEFL bedrijven bieden een korte opleiding met baangarantie aan. Een ervan heeft mij verzekerd dat ik de opleiding kon doen en dat ze mij met werk kunnen helpen. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet met één of andere beunhaas in zee gaat… ![]()
Groet,
Jasper
Gateway 2 Thailand