In 2008 wil ik bij mijn vriendin in Thailand gaan wonen.En er ook voorgoed blijven!
Zij heeft een eigen huis en naar thaise begrippen een goed inkomen.
Natuurlijk wil ik zelf ook gaan werken daar.
Is het voor mij mogelijk om me voorgoed in Thailand te vestigen?
Kan ik bijvoorbeeld de thaise nationaliteit verkrijgen?
Ik hoop dat iemand me (op weg) kan helpen met de stappen die ik moet gaan ondernemen.
Vriendelijke groeten
Nile
Natuurlijk kan je je in Thailand vestigen, als je aan alle voorwaarden voldoet. Werken is een ander probleem. Nationaliteit aanvragen, na vele jaren, en eerst goed Thais spreken, lezen en schrijven.
MvG
Mart / Cha-am - Thailand
Hallo allemaal, ik heb het zelfde probleem
, maar vind eigenlijk weinig van waarde in het gegeven antwoord. Belangrijk is natuurlijk: wat zijn dan al die voorwaarden waar je aan moet voldoen?
Als de vraag duidelijker gesteld kan worden zal het antwoord makkelijker zijn.
Begin eerst eens bij de visum aanvraag.
Overwweg heel goed dat vakantie vieren in Thailand niet het zelfde is als wonen en werken in Thailand.
Thailand heeft alleen werk voor hoog opgeleiden personen.
Veel soort werk is niet toegestaan. / Leeftijd / iets achter de hand enz enz.
Dus duidelijk vragen stellen.
Er zijn overigens een aantal forum over Thailand waar heel veel info te vinden is.
Succes.
Ben het helemaal met Mart eens…
Kijk hier ook eens voor meer info:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=thailand
Denk dat dit een van de fora is die Mart bedoelt. Uiteraard lang niet zo leuk en gezellig als dit forum :slywink:, maar hier is wel ontzettend veel info te vinden over bijv. wonen en werken in Thailand. Dit met dank aan de vele expats en mensen als Mart die reeds lange tijd in Thailand verblijven.
Om zo’n vraag goed te beantwoorden is meer informatie nodig: leeftijd, plaats van vestiging, soort werk dat iemand zoekt, inkomen van de Thaise vriendin, trouwen ja/nee, eigen geld, inkomen uit Nederland, etc.
Toch wat reacties…bedankt in ieder geval.
Ik zal wat meer info geven als mij dat ook wat meer info kan opleveren.
Ik ben 35, mijn vriendin 33.Ik wil bij haar in Bangkok gaan wonen.Ze woont in een soort village net buiten de stad.Het is best luxe, en ze heeft haar eigen huis daar.Het maakt me echt niet uit wat voor werk ik ga doen,al ben ik niet hoog opgeleid(mavo/havo).Ik ben wel goed in mijn talen.maar thais moet ik nog mee beginnen.
Mijn Thaise vriendin heeft een inkomen van ongeveer 1500 euro.
We willen graag gaan trouwen, zeker als dat mijn kansen vergroot om te kunnen blijven in Thailand.
Eigen geld heb ik vrijwel niet , al neem ik natuurlijk wel wat mee als ik er heen ga.geen vetpot.Inkomen uit nederland zal ik dan niet meer hebben , want ik zeg mijn vaste baan hier op.
Mijn vriendin probeert al via via werk voor me te vinden.
Ik wil graag in juni 2008 vertrekken.
Moet ik nu al een visum gaan aanvragen??
Nou ik hoop dat ik nu wat meer te weten kom
Ik wil nederland graag achter me laten en een gezinnetje in Thailand stichten…
OK , ik hou het hier in de gaten mensen!
Vriendelijke groet , Nile
Beste Nile,
Ik heb je een email gestuur met mijn prive email adres. Ik zal na ontvangst van jouw info reageren.
Jonge vriend.
Het is een hele grote stap die jij wilt zetten. Ik hoop dat je niet rondloopt met een rosse bril, want als die bril afvalt dan ben je het haasje.
Op jonge leeftijd baan opzeggen ? Geen inkomen !!! Later geen AOW !!!
Je bent niet hoog opgeleid, dus kansen op een baan zijn gering.
Geef per email maar wat meer info. Hoe vaak ben je al in Thailand geweest, hoe lang ken je haar enz enz.
Dave en Steven kennen me, en ik zal beslist geen misbruik maken van je info.
Ik wacht even af.
Mart
Waarde vriend,
Stel je vragen duidelijk. Wij - de langverblijvers - kunnen op nagenoeg alle vragen een antwoord geven. Volg het advies van Dave en bezoek ook een wat andere fora. Vol de bericht geving aan Nile.
Groet
Mart
Een hele stap met voor- en nadelen.
Als je trouwt kun je hier blijven, ze verdient genoeg voor jullie 2’en. Maar: als je niets iets specifieks hier hebt, denk ik niet dat je het lang zult volhouden. En werk zal ook erg moeilijk zijn.
Mijn advies: spaar eerst eens goed in Nederland, of je moet op andere manieren aan geld kunnen komen om hier een eigen zaak te beginnen, gezien je lage opleiding lijkt dat me de enige manier.