Zelf reis plannen of georganiseerd?

Goeie morgen!

Wij hebben verschillende foto’s gezien van Bali en nog wat omliggende eilanden en we zijn verkocht! Bali daar willen we erg graag heen!

Op TUI staan verschillende reizen waarbij je bijvoorbeeld ook naar het eiland Komodo gaat. Nou als we iets willen is het wel de grote fantastische beesten te spotten.

Daarom is het voor ons eigenlijk een makkelijke keuze om gewoon via TUI een reis te boeken, heeft iemand hier enige ervaring mee?

Maar eigenlijk willen we ook zelf een beetje inplannen wat we willen doen en niet aan een reis vastzitten zeg maar.

We hopen van iemand te horen! Alvast bedankt

Johan en Else

Hoi Johan en Else,

Ik heb geen ervaring met georganiseerde reizen. Zoals je zegt dat je “eigenlijk zelf een beetje wilt plannen” denk ik er ook altijd over. Dat is in Indonesië heel goed mogelijk, dus een georganiseerde reis is zeker niet nodig. Ik zie dat de reis van TUI 17 dagen duurt (inclusief heen- en terugvlucht, dus eigenlijk 2 weken in Indonesië). Is dat ook wat je in gedachten had qua reisduur?

De prijs van € 1499 die TUI rekent voor 2,5 week rondreis inclusief vluchten, hotels, gids en lokaal vervoer lijkt me op zich wel een goede prijs. Als je echter zelf gaat heb je natuurlijk de keuze om meer dingen zonder gids te doen, of in goedkopere hotels te slapen. Verder ben ja dan veel flexibeler en kan je behalve Bali en Komodo wellicht ook nog andere plekken bezoeken. (ik vind trouwens de website van TUI niet echt duidelijk. Bij dag 9 t/m 15 staat bijvoorbeeld ‘Bali’, maar er staat niet bij waar op Bali).

Als je overweegt om zonder georganiseerde reis te gaan kan je misschien aangeven wat voor dingen je wilt doen (natuur, bergbeklimmen, strand, duiken, cultuur, uitgaan, …?). Dan kan ik, en anderen op dit forum, wel tips geven qua bestemmingen op en rond Bali, en ook voor hoe te reizen tussen de verschillende plekken.

Groeten,

Erwin

Zolang je accomodatie hetzelfde blijft kun je die dagen doen waar je zelf zin in hebt. Hoewel dat zonde is, want je hebt wel voor de excursies betaald toen je de reis boekte…

Dankje wel voor de reacties. We willen eigenlijk wel 2,5 week er tussen uit. We proberen wat te plannen maar we weten eigenlijk niet zo goed waar we moeten beginnen Indonesië heeft veel mooie plekken!

Daarom wilde we vragen wat moeten we echt zien als we 2,5 week de tijd hebben, we zijn snelle kijkers meer bezienswaardigheden op één dag zou voor ons geen probleem zijn.

Het zelf plannen is ons goed bevallen in Nicaragua en een groepsreis tsja we weten ook niet echt als dat ons ligt. Misschien irriteer je de eerste dag al aan iemand waar je 17 dagen mee moet reizen (ik noem maar een voorbeeld)

Wij zijn voornamelijk geïnteresseerd in de cultuur/natuur van het land (mooie tempels, regenwouden, allerlei dieren. En tussendoor of aan het eind van de reis 2 dagen ontspanning aan het strand!

Ik hoop dat we u goed geïnformeerd hebben.

Groeten Johan en Else

Ik vind de prijzen die de reisbureaus aanbieden echt wel meevallen. Dus qua prijs maakt het denk ik niet uit of je georganiseerd of zelfstandig reist.

Wij houden misschien iets meer van relaxen dan jullie, maar wij kunnen ons met gemak 20 dagen alleen op Bali vermaken. Zonder dus nog een flinke tocht naar Komodo bijvoorbeeld. Dus bedenk goed wat je wilt zien en in welk tempo. Ook eenmaal op Bali liggen er nog een aantal eilanden in de buurt waar de nodige afwisseling te vinden. Veel plezier met inlezen en uitzoeken