Zelf reis plannen of georganiseerd?

Goeie morgen!

Wij hebben verschillende foto’s gezien van Bali en nog wat omliggende eilanden en we zijn verkocht! Bali daar willen we erg graag heen!

Op TUI staan verschillende reizen waarbij je bijvoorbeeld ook naar het eiland Komodo gaat. Nou als we iets willen is het wel de grote fantastische beesten te spotten.

Daarom is het voor ons eigenlijk een makkelijke keuze om gewoon via TUI een reis te boeken, heeft iemand hier enige ervaring mee?

Maar eigenlijk willen we ook zelf een beetje inplannen wat we willen doen en niet aan een reis vastzitten zeg maar.

We hopen van iemand te horen! Alvast bedankt

Johan en Else

Hoi Johan en Else,

Ik heb geen ervaring met georganiseerde reizen. Zoals je zegt dat je “eigenlijk zelf een beetje wilt plannen” denk ik er ook altijd over. Dat is in Indonesië heel goed mogelijk, dus een georganiseerde reis is zeker niet nodig. Ik zie dat de reis van TUI 17 dagen duurt (inclusief heen- en terugvlucht, dus eigenlijk 2 weken in Indonesië). Is dat ook wat je in gedachten had qua reisduur?

De prijs van € 1499 die TUI rekent voor 2,5 week rondreis inclusief vluchten, hotels, gids en lokaal vervoer lijkt me op zich wel een goede prijs. Als je echter zelf gaat heb je natuurlijk de keuze om meer dingen zonder gids te doen, of in goedkopere hotels te slapen. Verder ben ja dan veel flexibeler en kan je behalve Bali en Komodo wellicht ook nog andere plekken bezoeken. (ik vind trouwens de website van TUI niet echt duidelijk. Bij dag 9 t/m 15 staat bijvoorbeeld ‘Bali’, maar er staat niet bij waar op Bali).

Als je overweegt om zonder georganiseerde reis te gaan kan je misschien aangeven wat voor dingen je wilt doen (natuur, bergbeklimmen, strand, duiken, cultuur, uitgaan, …?). Dan kan ik, en anderen op dit forum, wel tips geven qua bestemmingen op en rond Bali, en ook voor hoe te reizen tussen de verschillende plekken.

Groeten,

Erwin