Ervaring reisorganisatie Bali Travel?

Hallo,

zijn er mensen die met de reisorganisatie Bali Travel naar Indonesie zijn geweest? En hoe is dat bevallen? Ik zit namelijk te denken om met een reis bij hen te boeken (op maat), maar hoor graag eerst ervaringen
Het is de eerste keer Indonesie (Bali) voor ons.

alvast bedankt

Ik zou lekker ter plekke alles regelen… Ik heb evt wel wat lokale adresjes die ik aan kan raden.

Hi Jenny,

Niet iedereen is even bijdehand als Tante Yen en sommige mensen hebben er helemaal geen zin in om van alles zelf te regelen, ze zijn tenslotte op vakantie. Veel mensen gaan de eerste keer georganiseerd naar Indonesie om dan weer eens op de doe-het-zelf manier terug te komen

Even een iets uitgebreider antwoord dan dat van morgen (sorry, heb mijn dag niet):

Het nadeel van een reis in Nederland boeken, is dat alles vooraf vast ligt. Maar wat nu als je een plekje heel erg mooi vind, en er graag langer wilt blijven? Of dat je iets niets vind, en er meteen weer weg wilt? Of wanneer je een dag langer in een dorp wilt blijven, omdat je bent uitgenodigd voor een ceremonie, crematie, trouwerij? Je gids zet je dan in je auto, want tja, hetvolgende hotel is alweer geboekt.

Op Bali zelf kun je makkelijk een auto met chauffeur en gids vinden, en daarmee kun je te plekke samen een programma maken. Gidsen hebben genoeg kennis van slaapplekken, ze zijn flexibel, en je kunt makkelijk je programma wijzigen, op elk moment van de dag. En omdat er geen geld aan de Nederlandse strijkstok blijft hangen, ben je uiteindelijk nog minder kwijt ook. (En de Balinese middenstand verdient meer.) Vraagt dit om meer initiatief? Nee. Naja, behalve het boeken van een vlucht moet je een mailtje naar een gids sturen, maar daarvoor hoef je niet bijdehand te zijn :slight_smile:

Yeni

Hi Yeni (klinkt heel wat vertrouwder :wink: )

Zelf ben ik van me levensdagen nog geen minuut met iets georganiseerds op reis geweest, maar ik kan me levendig voorstellen dat mensen dat wel doen, dan ben je van al die hassle af. Er zijn trouwens vandaag de dag een ontzettend aantal varianten in georganiseerd, met grote flexibiliteit. Persoonlijk lijkt mij het heel eenvoudig om alles in eigen hand te nemen op een eiland als Bali. Het hangt er echter ook af in welke tijd van het jaar je gaat en wat voor persoon je bent.

Wat je verteld over die strijkstok maakt me vreselijk aan het lachen, mensen moeten toch geld verdienen, jij gaat toch ook niet je eigen brood bakken, je kleding naaien, lopend naar je werk omdat er anders geld aan de strijkstok blijft hangen. Geld moet rollen dat is goed voor de economie, waar dan ook. Balinezen hebben zat aan het toerisme verdiend maar zijn geboren klagers, die zou ik het in geen geval gunnen. Ook kan ik me voorstellen dat een mens doodziek wordt van al dat gezeur van die Balinezen die overal winst in zien, je naar een hotel brengen omdat ze daar de meeste komisi vangen, al het andere is zogenaamd “pul”, je bijna dwingen om dingen te doen die je eigenlijk niet wil, maar die in hun gezicht gebeitelde glimlach maakt de wil zwak. Dus als je het geld ervoor over heb ga je toch gewoon georganiseerd.

Zo spel ik mijn naam altijd in Indonesie… Veel te lastig om uit te leggen dat je de J niet moet uitspreken als een Dj. Gewoon Yeni dus en de uitspraak is perfect.

Tuurlijk moet geld rollen. Maar als ik mag kiezen tussen een dag autohuur ter plekke voor 30 euro, of vanuit Nederland geboekt voor 60 euro, dan ga ik voor dat eerste. Die 60 eurp geef ik toch wel uit, alleen krijg ik er ter plekke twee keer zoveel voor terug :so:

Tante Yeni is dus prijsbewust. Die 30 euri Die je overhoudt :biggrin:) kan je jezelf echter veroorloven omdat je jouw inkomsten in Euro ontvangt en dat kan betaald worden omdat in NL alles zo lekker duur is. Ik zie je in NL nog niet zo gauw een auto met chaufeur huren. Ik schrik me altijd rot als ik een taxi in NL neem, eerst van de auto, een Mercedes met een Afgaanse of Iraanse ex-vluchteling als chauffeur, terwijl het hier in mijn plaats een blikken Hyundai is (2500 Rp/km) en dan na afloop van het feest de blik op de meter. Een Indonesisch maandsalaris voor 20 minuten comfort.

Ik neem in NL nooit een taxi, ik zou niet eens weten wat dat kost. Ik woon overigens op dit moment in Engeland, dat is nog een stukje duurder dan Nederland. Vriendinnetje opzoeken, stukje met de trein, 100 pond (115 euro).

Over het algemeen reis ik in Indonesie met het openbaar vervoer, wanneer dat niet kan met een ojek. Pas als ik ergens heen wil wat echt te ver weg is, of als ik veel bagage heb, dan neem ik een taxi of een auto met chauffeur. Meestal is dat 1-2 keer per vakantie.

Ik ben niet al te lang in Solo geweest, maar met name de markt en het kraton vond ik erg mooi.

P.S. Nathalie, mocht je in Bali willen boeken: bali_happy2004@yahoo.com kan je op weg helpen.

England, daar liggen mijn roots en heb er een gedeelte van mijn vroege jeugd doorgebracht. Ik ben er sinds 1980 niet meer geweest, ik heb er weinig mee, behalve de “sense of humor” en droom wel eens van roasted lamb with mintsauce, de scones van aunty Mary, steak & kidney pie and a cuppa-cha.

De kraton in Solo is schitterend, zeker de woonwijk voor de abdi dalam, Baluwarti. Solo heeft zo een beetje de meeste pasar van Java, maar je bent of op de gigantische textielmarkt “Klewer” geweest, of de Pasar Baru, een architectonisch hoogstandje van Thomas Karsten, die voor W.O. II veel sociale projecten in Midden Java heeft ontworpen, complete woonwijken, maar bijv. ook de watertoren op de alun-alun te Magelang.

Ik heb eens op die site van Bali Travel gekeken, goeie simpele site. Zo te zien hebben ze een ruim aanbod waar je alle kanten mee uit kan. Zegt natuurlijk verder niets over de kwaliteit van het gebodene. Wie is bali_happy2004 nou weer? Krijg je daar komisi van? :wink:

Made, de eigenaar van dat bedrijfje, is sinds een paar jaar een vriend van me. Commissie krijg ik niet van hem, helaas. :zon02:

Gewoon even vragen met een grote smile, mana komisi? Werkt altijd :wub:

Ach, ik krijg soms een sate kelinci of een paar krp diskon. Ik zou hem echter niet aanraden wanneer de service niet gewoon goed was en hij niet gewoon betrouwbaar was.

Haha, zelfs mijn moeder heeft met hem gereisd.

Zelfs ?? Is zij zo moeilijk dan :smile:

Mijn moeder heeft geen reiservaring en vond Indonesie een groot avontuur. Al een jaar voor vertrek was ze zenuwachtig voor de reis. Op zo’n moment wil je gewoon dat zo iemand (62 jaar) de reis van haar leven maakt en een goede gids heeft.

Yes
Wij hebben ervaring met Bali travel.
Alles geregeld via internet een of twee telefoontjes en klaar.
We zijn net terug van tien dagen Ubud,vier dagen Flores, en elf dagen Sanur. Alles was top geregeld,prima.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Groet Ab.

Ben net terug van 5 weken bali met balitravel. Alles was super geregeld en niets te klagen.
Een betere organisatie als arke want dat is verschrikkelijk. Die vrouw van arke heeft echt nergens verstand van.