Hulp nodig!

Ik heb echt hulp nodig… want waar willen we nu naar toe met vakantie?
We hebben om en nabij 14 dagen (dag meer of minder is prima)
Ons budget is 1500 p.p (voor vlucht en hotels in ieder geval)

In eerste instantie wilden we naar Bali (nu nog steeds wel!), Zanzibar is inmiddels afgevallen.
Andere eilanden rondom Bali zijn ook in de running. Sri lanka, Thailand, Cambodja staan ook hoog in ons lijstje.

Maar een keuze maken? ppff…

Onze eisen:

• prima hotels, merendeels het liefst met een zwembad(je)
  • Begin van de vakantie veel zien en ondernemen
  • Eind van de vakantie afsluiten aan een prachtig strand (wit strand, heldere zee uiteraard), snorkelen, luieren, wat meer luxe
  • Rondreizen van plek naar plek: graag! Maar dan wel met prive-chauffeur en niet zelf hoeven rijden

Kortom een luxe probleem. Waar willen we naar toe? Wat is een aanrader en boeken we bij een organisatie of alles zelf?
Heb het boek van Fox voor me liggen en dat is eigenlijk de enige waar in mijn ogen leuke reizen tussen staan mét prive-chauffeur.
Andere ideeën of organisaties zijn dus van harte welkom!

Hoi Ellen,

Wat je wilt is op Bali prima mogelijk, ook zonder reisorganisatie. Je kan zelf een paar hotels of bungalows o.i.d. uitzoeken (bijvoorbeeld via Booking.com), en die kunnen je vervolgens makkelijk helpen aan een auto met chauffeur (zowel voor dagtrips als om naar je volgende bestemming te rijden). In twee weken kan je heel goed Bali ontdekken. Bali is niet zo heel groot dus als je in twee weken een stuk of vier onderkomens hebt, dan heb je het grootste deel van het eiland goed afgedekt. Ook zou je nog wel een paar dagen naar een van de eilandjes in de buurt kunnen gaan (de Gili-eilanden of Nusa Lembongan zijn het meest voor de hand liggend).

Veel gekozen bestemmingen op Bali zijn Ubud (cultuur en rijstvelden), Noord-Bali (de vulkaan en dergelijke), Amed (mooie stranden, snorkelen), zuidelijk schiereiland (mooie stranden*, kliffen) en Kuta/Legian/Seminyak (uitgaan, winkelen) of Sanur (hetzelfde maar minder op jongeren gericht).

Je geeft ook aan ‘eilanden rondom Bali’. Voor Lombok geldt grotendeels hetzelfde als voor Bali, alleen het is wat minder toeristisch. Hoe verder je naar het oosten gaat, hoe minder toeristisch het wordt (al is Flores ook aardig populair). Java is ook een optie, vooral voor je eerste gedeelte om dingen te ondernemen. De meeste mooie stranden op Java zijn wat afgelegen.

Als je meer kan aangeven waar je precies naar zoekt (vooral qua het ‘iets ondernemen’, bedoel je bergbeklimmen, steden bekijken, tempels, …?) kan ik vast nog wel meer tips geven, net als anderen op dit forum.

Groeten,

Erwin

• Veel van die stranden zijn wel privé-stranden van resorts.

Hoi Ellen,

In welke periode wil je gaan? De beste reistijd verschilt namelijk per land en kan je ook helpen met het maken van je keuze.
Bali, Thailand en Cambodja zijn allemaal mooi, al zou mijn voorkeur uitgaan naar Bali. Sri Lanka ben ik niet geweest, maar lijkt volgens mij erg op Zuid India (waar ik wel ben geweest). Dit is een compleet andere cultuur en beleving, zeker t.o.v. Bali, Thailand en Cambodja.

Ik zou zeker niet boeken via een reisorganisatie! Veel duurder en je hebt minder vrijheid. Lekker alles zelf plannen en op avontuur gaan!

Groetjes,
Evy