Dag,
Wij gaan een auto huren in Sri Lanka en zelf rijden. Ik weet dat het chaotisch is en links rijden, maar dat heb ik allemaal eerder beleefd in andere landen en daar heb ik geen moeite mee.
Weet iemand of ik op het vliegveld van Colombo een vergunning kan kopen om er te mogen auto rijden?
Zo ja, is dat kantoortje dan 7 dagen per week geopend? Ik begreep dat er niet zonder vergunning mag worden auto gereden. Maar dat er naast een kantoor in Colombo ook zoiets moet zijn op het vliegveld?
We gaan 4 weken rond trekken.
Gerard
Hoi Gerard,
Je moet je Internationale Rijbewijs brengen en dat laten stempelen (‘endorsen’) bij de AA. Neen, er waren wel plannen om ook een kantoortje op vliegveld te openen maar die zijn nooit van de grond gekomen :chin:
Aangezien stadskantoortje alleen op werkdagen open is kiezen de meeste zelfrijders ervoor om dat ‘endorsement’ door de autoverhuurder te laten regelen. Je moet dan een scan van je IDL opsturen en zij regelen een inlegvel met stempel, kost natuurlijk wel wat extra bovenop de fee zelf.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik weet niet of zelf rijden zo’n verstandig plan is: http://www.transport.gov.lk/web/index.php?option=com_content&view=article&id=279&Itemid=0&lang=en
Bedenk dat je altijd schuldig bent ook al was het echt je schuld niet!