Voor de mensen die geïnteresseerd zijn hier mijn fotoalbum van Sri Lanka. We hebben daar 4 weken met een huurauto rondgetrokken.
Groetjes,
Wendy
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn hier mijn fotoalbum van Sri Lanka. We hebben daar 4 weken met een huurauto rondgetrokken.
Groetjes,
Wendy
Hallo Wendy,
Mooie foto’s zeg. Is het zelf rijden daar te doen? Wij hebben het in diverse landen wel gedaan, maar dacht dat het in Sri Lanka toch echt werd afgeraden.
Het werd ons ook door iedereen afgeraden, maar wij waren eigenwijs en hebben toch een auto gehuurd. Dat doen we eigenlijk bij al onze reizen ( Thailand, Jordanië, Brazilië , Peru, enz. ) . De mensen daar rijden niet zoals wij gewend zijn, dus je moet erg goed opletten en niet bang zijn te rijden. Wij gaan er eigenlijk altijd van uit dat we liever zelf rijden dan in een bus of taxi zitten met een chauffeur waarvan je niet weet hoe hij rijdt.
Het verkeer is dus erg chaotisch, maar wij hebben nooit spijt gehad van onze beslissing; je hebt zoveel meer vrijheid als je je eigen vervoer hebt. We hebben een geweldige reis gehad. De mensen daar zijn absoluut niet gewend dat je een auto hebt zonder chauffeur, dus dat leidt af en toe tot spraakverwarring. We kregen trouwens voor huurbegrippen een behoorlijk barrel mee, maar ach… ![]()
Groetjes,
Wendy
Ik zeg altijd wanneer je zelfmoord wilt plegen ga dan zelf rijden in Sri Lanka en dat niet alleen, wanneer er iets mocht gebeuren bv door een ongeluk je bent dan wel altijd de dupe, ondanks allerlei verzekeringen en je spreekt de taal niet, verder iedereen is corrupt.
Dus bezin je voordat je begint.
Ik geloof dat Eric er ergens een blog aan heeft gewijdt.
Niet echt Jan maar ik deel je mening geheel. Wat een toerist zich veelal niet realiseert is de donkere kant van de cultuur, met zijn neigingen tot openbare lynchpartijen, chantage van anderen via corrupte politie en rechters enzo. Heb je een ongeluk met chauffeur dan handelt die alles af, zonder dat (sterker nog iemand die jou bewust heeft aangereden om je te kunnen afpersen) dan ‘hang’ je.
Anyway, ieder de Eigen keuze…
Sukses,
<Erik> - morgen weer op terugweg naar kikkerland met inmiddels meer lente ![]()