zelf auto huren en rondreizen in Suriname?

Suriname is een ontzettend groot land, rondom Paramaribo (centrum) heb je veel bedrijvigheid en veel touroperators.

Niet alle wegen zijn geasfalteerd en vaak heb je zandweggetjes, dus een goede stabiele auto (huren) is van belang.

Zelf - wanneer ik in SU op vakantie ben - huur ik een taxi, dit wanneer je met zijn drie-en of meer bent, maak je van tevoren een prijsafspraak en je geeft aan waar je naar toe wilt en wat je wilt zien. Dit wordt in SRD’s berekend. Er is veel concurrentie dus men zal een goede deal met je sluiten. Vraag bij je hotel/app een goede taxibedrijf, en zij zullen jou verder helpen.

Naar Atjoni rijden is een lange weg, vaak gaan mensen met een tweede auto erbij… dat hebben wij ook gedaan. Wij hebben overnacht in hutjes bijna langs de kant van de weg (zij verhuren de hutjes). Je hebt apart gedeelte waar er wat toiletten gevestigd zijn en douches. Die werken naar behoren.

oke, in ieder geval een heel mooi vooruitzicht!!
de site die ik genoemd heb: www.orangesuriname.com kun je al een heleboel afhalen qua tripjes en dergelijke.

rijden, dat ligt er heel erg aan wat je prettig vind. er zijn inderdaad genoeg taxi’s, maar ook heel veel waar je liever niet in zit…
zelf rijden kan zeker ook! maar dat is handig om daar pas te beslissen om een auto te huren of niet.
het verkeer is ontzettend chaotisch en druk.
ik vind hier in nederland het auto rijden gewoonweg saai sinds ik in suriname heb gereden haha