ZEILEN rond de wereld? Opstappers gezocht! 2 weken, 2 maanden of 2 jaar (of iets er tussenin)

Beste Globetrotters,

Op mijn reis heb ik zo nu en dan opstappers nodig om mee te varen, want ik vaar niet alleen.
IK ZOEK AVONTUURLIJKE OPSTAPPERS! Kunnen zeilen is een duidelijke pré! Ik zoek vooral leuke en gezellige mensen die als opstapper één of (liefst) meer trajecten mee willen zeilen. Ik ga in 4 jaar de hele wereld rond!

Inmiddels ben ik uit NL vertrokken (met 2 opstappers) en naar Portugal gevaren.
Nu ben ik weer even terug in Nederland, en rond 8/11/15 zal ik vanuit Porto gaan zakken langs de kust naar de Algarve, waarna de oversteek volgt naar de Canarische Eilanden.
Ik zoek opstappers voor 2 weken, 2 maanden of 2 jaren (of iets er tussenin): zo lang als het ons bevalt!

Mijn jacht is een volkomen zeewaardige en prima uitgeruste Beneteau Oceanis 37 uit 2011.
Ik wil vanaf de Canaries naar (waarschijnlijk) Gambia, dan de Kaap Verdische Eilanden, dan > Cariben. Misschien wil ik daar een jaar blijven! En na de Cariben door het Panamakanaal > Galapagos > Pacific islands > Nieuw Zeeland (daar rondtrekken met een camper) > Australië > Nw Guinea > Indonesië > Maleisië > Thailand > Andaman > Sri Lanka > Malediven > en dan óf Rode/Middellandse Zee, óf om Zuid Afrika heen > Brazilië > Suriname > Cariben > Bahama’s > Azoren > retour NL.
Alles zolang het leuk, gezellig en boeiend is natuurlijk. Waarbij ik uitdrukkelijk ook de (ei)landen wil bezoeken, vulkanen beklimmen, culturen leren kennen; genieten, dus.

Er wordt aan boord NIET gerookt, wel gekookt. Omdat we veel ankeren en dus niet veel in jachthavens afmeren zijn de kosten beperkt tot:

• je tickets heen & terug;
  • een kleine bijdrage voor de ongevallenverzekering plus de vele veiligheidsvoorzieningen;
  • bijdragen aan de gezamenlijke scheepskas voor het dagelijkse leven aan boord;
  • extra activiteiten, zoals uit eten, duiken, autohuur en/of excursies, alles in overleg natuurlijk.

Heb je interesse? Mail dan naar meezeilenATW@gmail.com en vertel eea over jezelf, wanneer je mee zou willen, hoe lang, welke bestemming. Ik zal contact opnemen, waarbij ik natuurlijk in 1e instantie vooral focus op het 1e deel, van 8/11/15 tot lente/zomer 2016, van Porto t/m de Cariben.
Maar deze oproep blijft jaren staan, totdat ik helemaal rond ben! Ik zal op Wereldwijzer, ATG of elders ook nog een blog starten, en dat geef ik door aan iedereen die mailt.

Reageer als je van avontuur houdt!
KB

Dit avontuur is écht awesome!! Helaas ben ik niet geschikt omdat ik niet goed genoeg kan zeilen en ik volgende maand voor 9+ maanden ga backpacken in Zuid- Amerika.

Ken je het boek ‘Rondom Afrika’? Ik las het een jaar of vijf geleden op de middelbare school en sindsdien heb ik ook de droom om ooit eens rond de wereld te zeilen! Hou je een blog bij?

Ja, ken ik, is leuk.
Ik ga wel een blog bijhouden, maar moet nog verzinnen waar ik dat het beste kan doen. Ik weet nog niet waar je het makkelijkst een blog kunt vullen qua tekst, lay out, foto’s, pagina voor sponsors en zo. Blogspot, ATG, Wereldwijzer, waarbenjijnou.nl, Strato ???
Ik moet dat snel uitzoeken, maar heb geen tijd.
Cheers,
KB

Hartstikke interessant.!! Hopelijk kom je leuke Prettige mensen tegen. Maar dat komt wel goed. Een goed blog vind ik, is blogspot. Kijk daar maar eens op. Safe trip en ik ga je proberen te volgen! !