NIEUW: kbdr. Ik ga vanaf zomer 2015 de wereld rondzeilen, 3-4 jaar, en zoek OPSTAPPERS !

Even kort, later zal ik aanvullen:

Bijna nieuw zeiljacht gekocht: Beneteau Oceanis 37.
Start vanuit Zeeland in zomer 2015, dan via Engeland afzakken naar het zuiden, dan de coconut route die Laura Dekker ook heeft gevolgd; alleen doe ik er veel langer over (3 tot 4 jaar) omdat ik ook nog alles wil ZIEN & ervaren waar ik kom; globaal langs de evenaar dus. Een ander verschil met Laura is dat ik niet alleen wil varen (tenzij noodzakelijk, het kan wel) en dus met opstappers wil werken. Ik heb er al een aantal op mijn lijst (waaronder mijn 2 zoons), maar hoe zeker is dat als het zover is?
Komende jaar alles voorbereiden, en ook leuke crew members zoeken die invliegen en de tijd van hun leven zullen hebben.:zon02:

Op deze site wil ik info gaan zoeken & vragen, en tzt natuurlijk een schat aan ervaringen delen.
Als er mensen zijn die 2 weken, 1 of 2 maanden of zelfs langer (helemaal?) willen meevaren dan hoor ik het graag!:varen:
kbdr

Hoi Kbdr, welkom op Wereldwijzer! Wat een geweldig mooie reis ga je maken. Ik weet zeker dat je voldoende vragen gaat krijgen. Het beste kun je een oproep in ons Wereldreis of Reisgenoten forum plaatsen.

Hallo,

Ik heb interesse. Ben zelf een fervente en ervaren zeiler die er gerust een jaartje tussenuit wil. Aarzel niet me te contacteren voor meer info.

Mvg,

Ilan

1 like

Hoi, Ilan, als je (nog) interesse hebt om (een deel) mee te zeilen, mail dan even svp!
Ik ben inmiddels onderweg, ik lig nu in Porto en wil vanaf ongeveer 8/11 verder afzakken naar de Canarische eilanden; en daarna naar de Cariben.
mvrgr
KB
NB Natuurlijk mogen anderen ook reageren als ze een deel mee willen varen!!

Mag er aan boord gerookt worden ?