Zeilen rond Atlantische Oceaan 2011-2012

Hallo mijn vrouw en ik willen van Corfu Griekenland naar Canarische eilenden, Caribbean, Bermuda, Canada, Groenland, IJsland, Noorwegen, Engeland en uiteindelijk Portugal varen in onze zeilboot.
Vertrek 1 sept 2011, terug in Portugal eind sept 2012.
Wie heeft er info, ervaring of wil er een tijdje meevaren, tegen deelname in de kosten.

Johan

Hoi Johan, Er zijn legio sites met ervaringen hierover. Wil je oversteken dan kan je ongeveer op zijn vroegst in november doen. Dus het eerste stuk zal je door moeten zeilen. In Las Palmas kan je genoeg opstappers vinden. Met en zonder ervaring/ met en zonder geld. Dat laatste moet daar geen probleem zijn. Je vindt daar ook mensen die in hetzelfde schuitje zitten, dus met andere opvaren moet ook geen probleem zijn.
Kijk maar eens bij zeilen.nl… daar vind je genoeg Atlantic Crossers.
Wij liggen lekker in Las Palmas en onze plannen zijn gewijzigd en zijn van koers verandert. Reizen per boot is keuzes maken. Wil je rond het bolletje crossen door enkel van haven naat haven te gaan of wil je veel van moeder natuur zien.
Ook de Middellandse Zee moet supermooi zijn en daar gaan we volgend jaar heen… op eigen kiel;)

EllaErik,

Bedankt voor de reactie, we hebben al heel veel blogs en info gelezen, en zijn van plan om in december over te steken, kort in de cariben te blijven, om zo snel mogelijk naar het Noorden te vertrekken, om de natuur te zien zoals je zegt.
We zouden het graag langzamer doen, maar de enigste manier is om daarboven te overwinteren, ons schip is daar geschikt voor, maar als eerste ervaring met het hoge Noorden lijkt ons dat niet ideaal.
Zoals je zegt de midelandsezee is erg mooi, we zijn hier nu al 3 jaar en hebben nog lang niet alles gezien, maar hebben zin om tenminste voor een jaar, wat anders te zien.
Over het meenemen van mensen, tot nu toe is het ons heel goed bevallen, om zo de ervaring te delen, en veel van de mensen die aanboord geweest zijn zijn vrienden geworden.
Als iemand info heeft over vooral Groenland, we zijn erg geinteresseerd.

groetjes Johan

:cheer: Wat een mooi plan! Wordt zowiezo een geweldige ervaring, kan niet anders!

Ik ben momenteel aan mijn 3e grote reis bezig, niet per zeilboot helaas, maar hoe vaker ik daar mee in aanraking kom, hoe vaker ik me voorneem ook eens een stuk per boot te doen…

Nou vroeg ik me af wat de kosten zijn om op een dergelijke boot mee te varen? (Helaas zijn het tot nu toe steeds budgettaire redenen geweest om terug te keren naar NL)

Behouden vaart en geniet! Groetjes, Nanine
:wereld:

Hoi nanine,

Op diverse sites kan je ene oproep doen om mee te gaan als opstapper. Vaak hebben opstappers geen zeilervaring, maar kunnen behulpzaam zijn met allerlei klusjes. Advies is wel om eerst eens mee op zee te zeilen om te zien of je een beetje ‘zeebestendig’ bent. Vergeet niet dat je kennis gaat maken met erg ruwe zeeën.
Ook een optie is, zoals we eerder aanhaalden, om op de Canaries een boot te vinden waar je als opstapper mee mag varen richting Zuid-Amerika. Vaak wordt er dan geen vergoeding gevraagd, enkel het delen in de onderhoudskosten. Succes!:chin:

Dag Johan,

Hoe staat het met je plannen voor Canada, Groenland en IJsland?
Mocht je wat info zoeken kun je me best een mailtje sturen met je vragen, ik vaar sinds 1995 in deze gebieden rond met onze eigen boot en ken ze dus vrij goed.

mvg,
Erik de Jong
bagheera.sailing@gmail.com

Wat grappig om jou hier te zien Erik! Ik vraag me alleen af of er nog een reactie gaat komen :wink:

Hé, jij ook hier?

Ik vermoed dat ze een mailtje krijgen als er een nieuwe post geplaatst word dus wellicht komen ze weer online? Zo werkt het bij mij tenminste wel :wink:

Ja, naast zeilliefhebber reis ik ook graag. Als ik dat nou eens zou kunnen combineren…

Ik bedoelde meer dat ze al onderweg zijn volgens hun post. Maar hoop dat ze reageren, met jouw kennis en ervaring kun je ze vast nog wat vertellen!

Misschien een idee om ergens een mooi verhaal van jullie ervaringen hier te zetten, of is dat er al?

Nog niet, maar ik ben eerst bezig om een boek te schrijven, als dat af is (en onze website) dan ga ik er wellicht nog even de tijd voor nemen.

Ow, ik vergeet inderdaad nog even al je werkzaamheden nog aan de boot enzo. Never mind… :slight_smile:

Johan,

Laat eens weten hoe ver de plannen staan? Inmiddels zijn we in het Carieb ( jaja, plannen zijn gemaakt om te wijzigen). Als wij het samen kunnen, kunnen jullie het ook;-).

Hallo sorry sorry, we hebben nooit bericht gekregen dat er gereageerd was op mijn oproep.

Op het moment zijn we in antiqua, we zijn in december overgestoken naar, Tobago/Trinidad en langzaam gaan we naar het noorden, we hebben echter onze plannen gewijzigd, we gaan deze zomer naar San Blas in Panama en daarna volgend voorjaar via centraal amerika naar boven.
Dus groenland in 2013, bagheera, ik zal je zeker schrijven, we hebben je blog gelezen, we vonden het zeer interesant.

We hebben een blog www.viajesaleatorios.blogspot.com het is in het spaans, maar met google translator is het te lezen, als je vertaald in het engels gaat beter dan in het nl.

groetjes Johan-Alea

Mijn Blog gelezen? Ik heb er geen… Ik vemoed dat je een “verkeerde” gevonden hebt.

Ik heb wel een website met veel info hierop, maar die is commercieel en zal ik hier dus niet posten, beetje creatief googlen op mijn email adres en mijn naam en je komt wel een heel eind :wink:

Voel vrij om een mailtje met info te sturen. Ik kan ook redelijk goedkoop nieuwe (papieren) kaarten van de regio krijgen dus als je wilt…

met vriendelijke groet,

Erik de Jong

@Alea:waar zijn jullie nu? hoeveel zou het kosten om bijv. 2 weken mee te zeilen?