In sommige landen verschillen de plaatselijke zeden en gewoonten soms wel heel erg van de onze. Zo mogen ongehuwden of homokoppels in een aantal landen bijvoorbeeld geen kamer delen.
Zelf weet ik dat in veel Aziatische landen het uittrekken van je schoenen voordat je een tempel binnengaat een pré is!!
Lees jij je ook van tervoren de do’s-and-don’ts als je naar een land gaat waar je nog nooit bent geweest?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder enkele tips kwijt over de zeden en gewoontes in het buitenland.
Voor mij persoonlijk ligt het wel een beetje naar welk land ik ga, Europa/Amerika pluis ik niets uit, maar bijvoorbeeld de eerst keer dat ik naar Japan ging had ik dit wel gedaan.
Sluit me aan bij Utamaro. Naar gewone westerse landen kijk ik globaal even waar ik op moet letten. Bij minder bezochte landen, kijk ik toch wat beter naar gewoonten, zodat je daar geen mensen in verlegenheid brengt.
Zo zag ik bij mijn eerste bezoek aan Thailand een andere reiziger die naar hetzelfde hotel moest aan de chauffeur een hand geven… de chauffeur heeft hem met een kleine aarzeling toch maar aanvaard, maar hij bleek zich er duidelijk niet blij mee te voelen.