eerste rondreis Azie

Hallo,

Ik ben vanplan een solo rugzakreis te maken door Azie(of india alleen).
Dit is mijn eerste reis anders dan Zuid Frankrijk,
en weet daarom niet goed wat mij erbij voor te stellen.

Graag had ik wat do’s en dont’s gehoord van mensen die mij al voorgingen,
(zijn er dingen die moeilijker zijn dan je zou verwachten bv vervoer en het vinden van goedkope accommodatie).

Ik ben niet het type “echte toerist”,
ik heb een sterke drang om dingen te zien (mensen,culturen,natuur,oude bouwwerken,enz)
het idee van te zien (te ervaren) en toch niet te hechten maar door te gaan als het tijd is om door te gaan spreekt me enorm aan.

Als iem mij wat tips kan geven laat maar weten!

Joren

Heist op den berg
Belgie

Hoi Joren,welkom op wereldwijzer!
Nou ik weet niet ofdat Thailand op je programma staat als je gaat reizen door Azie?
Kan je wel enkele do’s en dont’s over dit land zeggen.
Don’t…
Raak het hoofd van een Thai niet aan, het hoofd is het belangrijkste of ‘hoogste’ deel van het lichaam van een Thai
Richt om diezelfde reden ook nooit je voeten richting het hoofd van een Thai
Zorg dat je niet in aanraking komt met drugs
Maak nooit gebruik van een gids die je op straat aanspreekt, ook al lijkt hij goede referenties te hebben
Verhef nooit je stem. Thaise mensen zijn over het algemeen erg kalm en het verheffen van je stem wordt gezien als gezichtsverlies
Raak nooit een Boeddhabeeld aan of een andere afbeelding van de Koninklijke familie
Drink geen leidingwater, er is overal bronwater verkrijgbaar
Do…

Lach zoveel mogelijk. Het is beleefd om te lachen in de Thaise cultuur, je kunt het nooit te veel doen!
Doe je schoenen uit bij het betreden van een boeddhistische tempel, bij iemand thuis en zelfs in sommige winkels moet je je schoenen bij de deur laten staan
Zorg dat je je identiteitsbewijs of paspoort altijd bij je hebt, voor het geval je wordt tegengehouden door de politie
Draag kleding die zoveel mogelijk past bij de lokale gewoontes. Zorg dus dat je je huid bedekt
Toon respect aan monniken, geef je stoel af aan monniken in de bus of boot.

Wat betreft China:Chinezen worden vaak gezien als gesloten en hardwerkende mensen. En staan natuurlijk bekend om het maken van foto’s, wees erop voorbereid dat ze dit ook van jou zullen vragen!
Het is belangrijk dat je respect toont voor de tradities in China, als je respect toont zullen de Chinezen veel opener en gastvrijer zijn. Dit zal jouw vakantie alleen maar leuker maken.

In India moet je deze regels in acht nemen Joren!
Do’s

• Pas op met taxi’s. Spreek van te voren een goede prijs af.
  • Afdingen is de normaalste zaak van de wereld in Azië. Begin bij minimaal de helft.
  • Drink water uit flessen. Als het niet anders kan, eerst water koken om de bacteriën te doden.
  • Niet zelf rondrijden. Het verkeer in India is namelijk vaak een grote chaos.
  • In Hyderabad de rondvaartboot pakken naar het Boeddhabeeld op het Hussan Sagar meer.
  • Een ritje met de plaatselijke tuctuc. Alleen voor mensen met een sterke maag.

Dont’s

• Als man een vrouw als eerste de hand schudden. Zij moet het initiatief nemen.
  • Een vrouw begroeten met de bekende westerse zoen(en) op de wang. Mag alleen haar man.
  • Een bezoek brengen aan het onveilige Kashmir. De rest van India is uiterst veilig.
    Indien je nog vragen hebt over Azie,dan kan je bij ons op verschillende landenfora’s terecht.
    Suc6 nog met je voorbereidingen,Joren!
    groet,georgessiam.

alles opgeschr thanks!