Beste Spanjefanaten,
Ik ben met een reisplan bezig voor de zomer van 2008 en ben daarin ook van plan een land aan te doen waar ik tot nog toe niet geweest ben; Spanje! Het lijkt me een prachtig land met een bijzondere cultuur en wil er graag een aantal steden bezoeken. Nu wil ik er niet heen om met m’n gat op het strand te gaan liggen (dat kan ik hier ook) of me klem te zuipen op bizarre feesten en plaatsen als Lloret de Mar, maar ik ga voor de cultuur, het landschap en de bezienswaardigheden.
Bij mij oriëntatie stuitte ik op de stad Zaragoza en ik vroeg me af of deze stad het bezoeken waard is voor hooguit twee dagen? Is dat doenlijk en wat is er zoal te zien? Het ligt lekker in het binnenland, maar komt bij mij een beetje louche over als ik de foto’s van en info over de stad raadpleeg. Wat jullie?
In het rijtje steden zijn twee opties wat mij betreft:
- Madrid, Zaragoza, Barcelona, (vervolg reis Frankrijk)
- Madrid, Valencia, Barcelona, (vervolg reis Frankrijk)
Aan jullie zou ik willen vragen of ik, voor een bezoek van hooguit twee dagen, beter voor optie een of voor optie twee kan gaan? Rekening houdende met het feit dat ik in mijn verdere reis al veel kustplaatsen aandoe en dat ik voor cultuur, landschap en bezienswaardigheden ga en niet voor het strand!
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie inspanningen!
Wouter v. Kuijk