Zanzibar

Wow !

Nieuwe prijzen bij Jetair : 329 euro voor een retour naar Zanzibar.
Je kan dan met een Dhow naar Kenya :slight_smile:

GRTZ

LINK

Intussen ook een connectie gevonden die je van Zanzibar naar ‘‘de Keniaanse kust’’ kan brengen.

David Darnborough

Hij werkt bij/voor MIDA DHOW

Ik had er ook al even naar zitten kijken, maar dan meer in combinatie met een goedkoop vliegticket vanaf Zanzibar naar Mombasa, maar weet jij hoe het dan zit met VISA?
Want dan moet je in Tanzania/Zanzibar denk ik ook een visum aanschaffen, of niet? En hoe zit het dan met je gele koorts vaccinatie? Als je alleen een overstap hebt is het volgens mij niet nodig toch? Maar als je per dhow gaat, denk ik wel, of niet? En waar dropt die dhow je dan? En hoeveel kost het? En hoe lang is die reis?

Via Wereldwijzer app

Yes, goeie vragen.

• VISA het nieuwe Oost-Afrika visum ? Je zal idd het vliegtuig uit moeten naar een ‘haven’ ?
  • Gele koorts ?? Is niet nodig (nooit geweest)
  • De Dhow dropt je volgens verzoek, in mijn geval op Bofa beach
  • Dat weet ik nog niet, ik heb nog geen antwoord ontvangen, David is ‘‘looking into it’’
  • Depends where you are going.

Het idee op zich lijkt me cool, ik weet ook nog niet hoe het praktisch uitvoerbaar is. Er wordt aan gewerkt.

Voor Kenia is geen gele koorts vaccinatie verplicht, maar voor Tanzania zover ik weet wel… Normaal kom je de tanzaniaanse immigration niet door zonder gele koortsvaccinatie. Is dat voor Zanzibar niet zo?

Via Wereldwijzer app

Zeker wel cool en avontuurlijk, maar inderdaad, of het praktisch uitvoerbaar is… Op zn afrikaans waarschijnlijk wel. Maar ja, of de gemiddelde toerist dat ‘aankan’ hahaha!

Via Wereldwijzer app

Lijkt me id een leuke trip om thuis afgezet te worden. Gele koorts is vlgs mij verplicht en als je het niet hebt moet je bij de douane gevaccineerd worden. Ik hoor graag wat e.e.a. Kost en wie je moet benaderen.
Ik was laatst in Shimoni en daar liep douane op de pier omdat er een dhow met passagiers naar Tanania vertrok.
Zo heeft iemand me ook wel eens verteld dat je vanuit Mombasa met een dhow naar de seychellen en de Comoren kunt
Ik heb geprobeerd het uit te zoeken,maar niets kunnen vinden
G Wim

Ik ben vorig jaar nog in Tanzania geweest maar er mij niet om het gele koortsboekje gevaagd en ook niet op Zanzibar

Gele koorts kan aan de grens gecontroleerd worden als je vanuit een land waar gele koorts veel voor komt Kenia binnen komt. Bijvoorbeeld als je vanuit Tanzania Kenia binnen komt. Toeristen worden minder vaak gecontroleerd dan locals.

Ha, dan heb ik zeker geluk gehad; ik heb in de 3 keer dat ik daar geweest ben, nog nooit dat boekje mee gehad!

Onlangs gingen kennissen van mij van naar Zanzibar … een ‘gemengt’ stel, bij boeking van de vlucht werd van de Keniaan verwacht dat hij aan kon tonen dat hij geen gele koorts had en van haar (Nederlandse) werd niets gevraagd… Het bewijs van gele koorts kon trouwens gewoon voor Ksh 1000 bij de corrupte medewerker van Fly 540 gekocht worden …

Ik heb altijd begrepen dat als je uit een land reist waar gele koorts heerst, dat je dan wel je entingsboekje moet kunnen laten zien. Misschien toch wel handig om deze keer wel het boekje mee te nemen daar ik niet vanuit Nederland naar kenia ga maar vanuit Oeganda…

Ik ben meerdere keren met een motor van Kenya naar Tanzania gereden, en weer terug. Alleen van Kenya naar Tanzania werd altijd om het gele boekje met gele koorts notitie gevraagd. Personen die het bewijs niet hadden moesten deze verplicht halen van de strenge mannen die ook een Ebola warmtescanner bedienden. Meestal ging ik bij LungaLunga de grens over.
.

van 16 tot 27 april ben ik in Kilifi en ik zal alles eens bespreken met David. Volgens mijn man ben ik gek en is het veel te ingewikkeld, dat kan best kloppen :backpack:

Hahaha, het lijkt mij ook veel te ingewikkeld hahaha. Maar wel avontuurlijk :wink:

Via Wereldwijzer app