Hallo reizigers,
in juni/juli 2016 is het weer tijd voor een reis door zuidelijk Afrika. Daar er geen forum is voor Zambia heb ik besloten dan hier maar een post te plaatsen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een self-drive door Zambia? Wat zijn de verschillen met Botswana, anders dan dat er minder voorzieningen zijn als winkels en mogelijkheden om te tanken.
Kafue National Park en Luanga staan op onze verlanglijst, maar misschien hebben jullie nog andere tips?
We gaan bij voorkeur een week of vier weg. Van waaruit hebben anderen Zambia bezocht? Vanuit Lusaka of vanuit Botswana?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Groeten,
Bernd
Wie je heel goed om advies kunt vragen is Peter Geraerdts. Hij is een Nederlander die al jaren in Zambia woont en daar reizen organiseert. Je kunt hem via TravelMoodz.com (http://www.travelmoodz.com/en/travel-professional/peter-geraerdts#tabs) direct gratis om advies vragen. Zou ik zeker doen. Is een goeie kerel!
Beste Bernd,
Ik ben benieuwd of je dit jaar nog naar Zambia gaat.
Zo ja, hoe gaat jouw route er uit zien?
Ga je met een 4x4 op pad?
Groet, Marion
Hallo Marion,
Zambia is het niet geworden dit jaar. Werd een prijzig grapje en eigenlijk zou ik dat het liefst met een ander stel met twee auto’s willen doen.
In plaats daarvan wordt het vier weken Borneo, ook mooi, maar wel even de andere kant op!
Gr Bernd