Hallo, ik ga in juli dit jaar op reis voor ruim 6 maanden. Ik verhuur mijn huurhuisje onder. Wat voor dingen moet ik allemaal regelen voor in NL? Ik weet in ieder geval dat ik moet kijken of mijn doorlopende reisverzekering genoeg dekt of dat ik me nog extra moet gaan verzekeren. Verder ga ik mijn vader machtigen om eventueel bij mijn bankrekening te kunnen mocht dit nodig zijn. Ik krijg 5 maand onbetaald verlof dus ga dit doorgeven aan de belastingdienst.
Zijn er verder nog dingen? Hoe gaat het met belangrijke post? Moet ik aan meer instanties nog doorgeven dat ik er een half jaar niet ben? Etc. etc…
Je zou misschien de post tijdelijk kunnen laten doorsturen naar je vader zodat hij kan beoordelen wat belangrijk is. Als er dan wat belangrijk is, kan hij contact met je opnemen en voorkom je vaak vele extra kosten (in geval van rekeningen).
Ik wete niet waar je heen gaat, maar denk ook even aan inentingen en de geldigheid van je paspoort /id kaart. Ook het ophalen van een internationaal rijbewijs kan wel eens handig zijn.:dag:
Dankjewel, dat van die post is inderdaad een goede tip! Kun je dat dan gewoon bij die instanties aangeven dat ze de post tijdelijk naar een ander adres sturen? De visa en paspoort etc. was ik idd al mee bezig. Gaat me echt even om de dingen thuis.
Nee dat kan je bij Postnl aangeven.
Je kan gebruik maken van de verhuis-/doorstuurservice van de TPG. Kost een paar cent, maar is de moeite. Een tijdelijk adreswijzing doorgeven is lastig, je moet gewoon nu je adres wijizigen en als je terugkomt moet dat weer.
Verder:
- opzeggen abonement
- aanpassen reisverzekeringen
- doorsturen post
- kopieen paspoort, visa, creditkaart, bankpassen en polissen
- creditkaart aanvragen voor noodgevallen als je die niet hebt
- iemand machtigen voor je bankrekening
- voor vertrek (voor 1 april) belastingaangifte doen
- evt aanvragen zorgtoeslag (kan ook achteraf)
- belastingdienst hoeft niet te weten dat je weggaat. je blijft gewoon belastingplichtig
En als je geen creditcard kan krijgen, kan je bij het GWK één kopen. (prepaid card zeg maar).
Neem een extra pinpas mee. Deze gaan nogal eens kapot.
Zo ben ik alweer een heel stuk wijzer! Bedankt allemaal!