Z. s. m. naar Ecuador komen

Zoals ik in mijn vorige berichten schreef wil ik naar Ecuador komen!
En wel z. s. m.!

Ik heb heb afschuwelijke tijd achter de rug!
In februari 2015 ben ik Spanje ‘uitgelogen’ en verblijf sindsdien in een opvanghuis voor alcoholisten en drugsverslaafden! NOCH ALCOHOLIST, NOCH DRUGSVERSLAAFDE BEN IK! Ook wordt er zeer veel gelogen!

Ik kan op deze computer niets uploaden, maar je kunt me vinden op LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/eduardlid/

  • ik ben 52 jaar jong en heb een lichamenlijke handicap (rollator-buiten/rolstoel-binnen)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Eduard Lid
http://www.eduardlid.com

P. s. zijn de Colombiaanse guerillabewegingen F. A. R. C. en E. L. E. N. in Ecuador aktief?

Eduard,
zou je niet eens even een time-out nemen om de zaken op een rij te zetten. Gisteren meldde je nog dit:

Ik heb toch besloten om me te gaan richten op Spanje en wel om de volgende redenen:

  • ik spreek Spaans
  • Spanje is een EU land *

En eerder deze week wilde je naar Nieuw Zeeland.

NEEN!

Na een jarenlange zoektocht en met iemand hier gesproken te hebben (vandaar weg uit Europa!), mijn eerdere berichten op dit forum en Ecuador is een spaanstalig land. ben ik gisteren tot de conclusie gekomen dat Ecuador de beste plek VOOR MIJ is!
Bovendien is het hier afschuwelijk; vandaar dat ik z. s. m. weg wil!

Zoals ik eerder geschreven heb zit ik op een afschuwelijke plek! (opvanghuis).

Ze hebben hier in mei een urgentiebewijs (voor een woning) in de gemeente Eindhoven voor mij geregeld (zonder overleg met mij!).
Dit houdt in dat ik binnen een half jaar een woning krijg toegewezen die ik niet mag weigeren!

Dit zie ik absoluut niet zitten! Dit wil ik dus niet laten gebeuren!
Omdat ik toch al jaren wilde emigreren en nu (uiteindelijk) voor Ecuador heb gekozen, weet ook iemand waar ik een goed emigratieplan kan vinden? B. v. d.!

Ik denk dat een goed emigratieplan begint met het bekijken van de visumeisen. Wat dat betreft is Spanje een makkelijkere keuze dan een land buiten de EU.

Bedankt!

Ja, dat Spanje makkelijker is, hadden we hierboven al vastgesteld. Maar Euard heeft zijn zinnen gezet op Ecuador.

Begin hier maar eens: http://www.ecuador-travel-guide.org/general/VISASs.htm

Ja ik dacht dat als het van meerdere kanten verteld wordt hij het misschien eerder aanneemt… :slight_smile:

Hartelijk dank!
(eindelijk iemand die mij gelooft!)

Eduard, ik geloof dat je het graag wilt. Maar uit de link die ik je stuurde blijkt wel dat het niet zo simpel zal zijn.

Is het ook mogenlijk om naar Ecuador te komen (met de benodigde documenten) en het VISA voor permanent verblijf daar binnen 90 dagen aan te vragen?

Niet simpel, maar ook niet onmogelijk!

Je doet er goed aan eens te informeren bij de ambassade in Nederland hoe het zit met visa. Ongeveer een maand geleden zijn de regels omtrent visa veranderd. De grootste verandering houdt in dat de immigrantenvisa die voorheen voor onbepaalde tijd werden uitgegeven, nu zijn veranderd naar een 2 jarig visum. Na deze 2 jaar kun je dan een aanvraag doen voor een visum voor onbepaalde tijd.

Voordat je deze visa aanvraag kun je ook het land binnenkomen zonder visum (en mag je gratis in het land verblijven voor 90 dagen) of een verlengd toeristenvisum voor 180 dagen aanvragen.

Dit verlengd toeristenvisum kun je aanvragen bij het consulaat in Nederland (in Den Haag). Visa

Een immigrantenvisum voor langere tijd moet je aanvragen in Ecuador zelf.

Bedankt!
Ik zal deze week contact opnemen met de ambassade van Ecuador.