Yukon maar dan niet standaard

Wij gaan voor de 4de keer naar Canada!

Vorige keren gingen we met huurauto van B&B naar B&B met soms een cabin als overnachtingsplek.
Dit beviel ons erg goed. Nu gaan we naar de Yukon en willen we met een “kleine” Truck Camper rondtrekken.
Wat we zeker niet willen is een standaard rondje maken en de cancan danseressen in Dawson bezoeken.

We zijn van plan het Tomstone Territoriaal park te bezoeken en een uitstapje te maken naar Valdez ( alaska ) omdat dat we de Prince William Sound nog niet gezien hebben. Wat we graag willen horen of mensen tips voor ons hebben m.b.t. camper RV parks.
We zoeken geen massale campings maar juist rustigere plekken met meer natuur en natuurliefhebbers.
Ook willen we Kluane en misschien Haines ( ak ) bezoeken.

tips zijn erg welkom.

bedankt -Ad-

Ik heb geen ervaring met RV parks.
Als je van plan bent om naar Valdez te gaan zou ik ook eens kijken naar Mc Carthy.

Hallo,

ondertussen hebben wij de TC camper gehuurd en een route gepland.
Info zoeken wij nog om van Haines ( Ak ) naar Skagway ( Ak ) te komen via de ferry.
het ferry schema is nog niet bekend maar heeft iemand ervaring met een camper op deze ferry.
Indien we deze ferry kunnen nemen betekent dat dat we niet de zelfde weg terug hoeven rijden via Haines Junction plus kunnen we dan de mooie south Klondike route kunnen rijden.

Groeten -Ad-

Dag Ad,

Ik zie dat je een ervaren canada reiziger bent. Dat is een goede zaak voor de trip die jullie in gedachten hebben. Ik heb eens naar jullie kaart gekeken. Wijzelf zijn al tot in Destruction Bay geraakt. Een aantal van de stops die ik je daar kan aanraden staan op deze link We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt, die vertrekt vanaf het Sheep Mountain Visitor Information Centre, nl. Sheep Creek Trail. Als je daar meer over wilt lezen, heb ik in mijn blog wat links verzameld (blog)