Yukon maar dan niet standaard

Wij gaan voor de 4de keer naar Canada!

Vorige keren gingen we met huurauto van B&B naar B&B met soms een cabin als overnachtingsplek.
Dit beviel ons erg goed. Nu gaan we naar de Yukon en willen we met een “kleine” Truck Camper rondtrekken.
Wat we zeker niet willen is een standaard rondje maken en de cancan danseressen in Dawson bezoeken.

We zijn van plan het Tomstone Territoriaal park te bezoeken en een uitstapje te maken naar Valdez ( alaska ) omdat dat we de Prince William Sound nog niet gezien hebben. Wat we graag willen horen of mensen tips voor ons hebben m.b.t. camper RV parks.
We zoeken geen massale campings maar juist rustigere plekken met meer natuur en natuurliefhebbers.
Ook willen we Kluane en misschien Haines ( ak ) bezoeken.

tips zijn erg welkom.

bedankt -Ad-

Ik heb geen ervaring met RV parks.
Als je van plan bent om naar Valdez te gaan zou ik ook eens kijken naar Mc Carthy.

Hallo,

ondertussen hebben wij de TC camper gehuurd en een route gepland.
Info zoeken wij nog om van Haines ( Ak ) naar Skagway ( Ak ) te komen via de ferry.
het ferry schema is nog niet bekend maar heeft iemand ervaring met een camper op deze ferry.
Indien we deze ferry kunnen nemen betekent dat dat we niet de zelfde weg terug hoeven rijden via Haines Junction plus kunnen we dan de mooie south Klondike route kunnen rijden.

Groeten -Ad-

Dag Ad,

Ik zie dat je een ervaren canada reiziger bent. Dat is een goede zaak voor de trip die jullie in gedachten hebben. Ik heb eens naar jullie kaart gekeken. Wijzelf zijn al tot in Destruction Bay geraakt. Een aantal van de stops die ik je daar kan aanraden staan op deze link We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt, die vertrekt vanaf het Sheep Mountain Visitor Information Centre, nl. Sheep Creek Trail. Als je daar meer over wilt lezen, heb ik in mijn blog wat links verzameld (blog)
Wat ik daar aanhaal en waar ik je hier ook even voor wil waarschuwen, zijn de wilde dieren, zoals beren, maar ook de ‘wolverine’. Kijk zeker eens naar deze website van de Canadese overheid: http://www.env.gov.yk.ca/animals-habitat/mammals.php
Wees gewoon goed voorbereid in deze eenzame gebieden, waar je vaak alleen op een camping terecht komt.
Er raadt je iemand om naar Mc Carthy te rijden… Ik weet niet of je weet dat er een hele leuke en recente reeks daarvan loopt op Discovery Channel? De weg naar dit afgelegen gehucht is een zeer zware route, al is ze zeker de moeite waard. Op Tripadvisor vind je mensen die het je hebben voorgedaan.
De Haines Highway die denk ik ook op jou programma staat, is een spectaculaire route, die op bepaalde stukken doet denken aan de schotse hooglanden. Wij hebben deze route gereden (met een gewone wagen) en ik heb daar ook veel informatieover opgezocht. Op de route tussen Haines Junction en Haines vind je een campeerplekdie door anderen wordt aangeraden: Million Dollar Falls Campground en Kathleen Lake Campground.
Haines is ECHT een bezoek waard!
Ik ben persoonlijk nog niet in Dawson geweest, maar wat ik zou doen als ik daar in de buurt ben, is zeker een bezoekje brengen aan Dredge No. 4.Je zit daar echt in het gebied waar nog volop naar goud wordt gezocht en deze dredge biedt daar een historische kijk op.

Veel plezier met de verdere voorbereiding van je reis. Ik hoop dat deze informatie je wat verder op weg helpt.
Vanessa

hallo Vanessa,

hartelijk dank voor je post. Ik heb direkt de blog bekeken en er staat zeker informatie in die we kunnen gaan gebruiken. In 2015 hebben we een reis gemaakt naar o.a. Bella Coola en onderweg daar naar toe zijn we ook in echt afgelegen gebieden gekomen. Alle Series over Alaska en Yukon worden door ons veel gekeken. Herkenning is leuk maar ook het zoeken van nieuwe bestemmingen blijft ons bezig houden. Wat ik jullie heel erg kan aanraden is een bezoek aan Khutzymateen. Hier kun je vanaf een boot ( in juni ) grizzly beren zien die net uit hun winterslaap zijn en daar het beschikbare gras eten. Ons hoogtepunt m.b.t. beren. Ook onderweg naar Bella Coola hebben we heel veel beren gezien. Tijdens onze stop in Riske Creek in het prachtige Chilcotin zagen we een enorme grizzly op ca 50 meter ons passeren terwijl we een drankje aan het nuttigen waren in de tuin van het geweldige Chilcotin Lodge. Nogmaals dank en nog veel beren plezier gewenst.

-Ad-

Dag Ad,

Die series zijn inderdaad geweldig, wij volgen ze ook allemaal :slight_smile:
Wij willen graag terug naar de Yukon en Alaska en dan inderdaad dieper Alaska intrekken. Maar we wachten nog even tot onze kinderen wat ouder zijn. Persoonlijk vind ik dit net een ietsje teveel aan wildernis… en we zijn wel wat gewoon :wink: Maar ze hebben samen met ons al op veel plaatsen in Canada en Amerika het ‘wildlife’ kunnen bewonderen. MAAR in de yukon en Alaska zijn we het meeste beren tegengekomen op al onze reizen. Dus, ja… dat trekt wel…

Vanessa

Misschien nog een toevoeging voor de liefhebbers van de Gold Rush Series:
Sheldon Museum is een boeiend klein museum in Haines
Deze map toont je de locaties van de serie