Mijn naam is Milan en ik ben nieuw op dit forum. Ik woon sinds 5 maanden in Banff, AB. Aangezien ik hier met een WHP ben en dus maar 12 maanden heb, ben ik van plan volgende week naar Yukon te gaan en vervolgens een baan ergens anders in het westen te zoeken.
Naar Yukon, Dawson City, zal ik waarshijnlijk de greyhound nemen, heeft iemand een idee voor een goede rideshare website? En zal liften een goed idee zijn?
Is er iemand die van plan is naar Yukon te gaan de komende weken en evt Alaska?
Vervolgens denk ik aan Fort McMurray (oil sands) Okanagan Valley (wijnvelden) of Vancouver island, om werk te zoeken. Heeft iemand ervaring met een van deze plaatsen?
Ik zou naar Dawson City liften ipv de bus te nemen. Vorig jaar heb ik elke highway in Yukon meerdere keren gelift (2x de Dempster highway in de lente en in de herfst)
Zelfs de top of the world highway is liftbaar
m.a.w. het is zeker te doen…
ook alaska, bc en alberta ben ik doorgelift
Canada is het liftland bij uitstek:)
ik weet verschillende farms waar ze woofers aannemen,; maar met betalend werk in canada hebk geen ervaring
Yup, terug
*
off-topic:*
Wel, het is heel anders gelopen dan verwacht.
Mn hond het een scheurtje op n oogvlies, waardoor ik de eerste 2 weken niks kon doen. Hij sliep de ganse dag en moest 3 druppels elk uur krijgen.
Normaal zou ik meteen van prince rupert naar whitehorse liften.
Wanneer ik dan uiteindeelijk toch begon te liften, geraakte ik gemakkelijk tot Kitwanga (begin van de Cassiar Highway), maar daar heb ik 2 dagen staan liften met weinig resultaat. Ik heb tot Meziadin junction gelift, maar vanaf daar stopte er niemand voor me, er was ook heel weinig verkeer.
En mede door de hitte heb ik snel mn plannen veranderd en ben ik terug nr Kitwanga gelift. (om via de alcan naar whitehorse te gaan)Toen ik daar 25 minuten stond, kreeg ik een lift van iemand die helemaal nr Vancouver ging.
Dat was berechance, dus ik heb mn plannen nogmaals veranderd en ben eerst naar de Nemaiah valley en daarna naar Bella Coola gegaan.
Ben dan een dikke maand in Bella coola gebleven. Daar was n camping vr 10 dollar per nacht en ik kon gebruik maken vn n klein huisje met keuken en badkamers…en ik kreeg dan nog vaak korting.
De goedkoopste plek diek ooit ben tegengekomen.
Doordat ik veel heen en weer liftte in de Bella coola valley ken uik nu de helft van’t dorp:)
Ik denk datk ooit terug ga om me er te settelen.
Na Bella coola ben ik nog nr vancouver island gegaan met ferry; en daarna via Horshoe bay, whistler, Iloet, Williams lake, smithers terrace, stewart, hyder, kitimat…terug naar Prince rupert vr mn vlucht nr huis.
Eergisteren benk aangekomen.
De Nemaiah valley, dichtbij Williams lake, is echt prachtig. Toen ik via een indianen reservaat naar de vallei liftte, viel mn mond letterlijk open van verbazing. Een appelblauw zeegroen meer (chilko lake), veel meadows en grasvlaktes, open bebossing, enorme snow-cap mountains…
*
on-topic*
Ik weet wel van iemand dat er in Whitehorse werkgevers zijn die niet uitbetalen…zorg dus dat alles op papier staat…dat het officieel is.