Your driver in Sabah

Hallo,
Mijn naam is Bernard ben al 5 jaar woonachtig in Sabah, Maleisië Borneo. Doe werk als freelance gids voor Nederlandse en Duitstalige toeristen en doe ook zelf transport voor een maximum van 4 personen met mijn wagen, doch deze doe ik op maat en naar wens van de bezoeker aan Sabah, doe en heeft hulp bij het organiseren van uw reis in Sarawak en Sabah. Heeft ook vrijblijvende advies indien gewenst.
Laat ik een voorbeeld geven, u komt aan in Sabah waar ik u ophaal, indien u land in KK voormiddag doen wij een stad rondrit en op weg naar Mount Kinabalu waar u keuze heeft tussen Hotel of een Homestay in Kg. Kiau en overnacht bij een plaatselijke familie Kadazan Dusun, een unieke ervaring. De volgende dagen is de keuze tussen het beklimmen van de berg of enkel bezoek het park en Hotsprings.
Zoals gezegd ik doe het op uw wensen en niet zoals gebruikelijke tour agenten doen met een vastgesteld programma.
Bezoek mijn website doch niet helemaal af www.bernard-borneo.com
Mijn email is bernard.bauwens@gmail.com
Als u vragen heeft stelt ze gerust.
Groetjes,
Bernard
P/S voor binnevluchten op Borneo google eens MASWINGS

Bernard , wij vertrekken om op 4/07/13 in Kuching aan te komen , ik heb jou telnr op geschreven in geval ik het nodig heb . Wij reisden al verschillen de keren op Maleisie en Indonesie en zij verknocht aan het backpacken en houden niet zo van toeristische trekpleisters ,ondanks dat het er zeer mooi is . Wij denken er aan om van Kuching richting zuiden te gaan richting Indonesie waar het blijkbaar veel minder toeristisch is ,graag had ik jou mening hier over ? En dan heb ik nog een vraagje ,kunnen wij/ik met jou Mt Kinabalu doen op 1 ,max 2 dagen en hebben we hier dan speciale uitrusting voor nodig ? Kan je me ook nog even informeren over het weer aldaar ?
Alvast bedankt , Jo

Hoi,
Voor de beklimming van de berg in 1 dag enkel goede schoenen en een geode fysiek. U vang aan rond 7 uur en terug rond 5 uur.
Ik kan deze voor ik kan deze voor u regelen, woon aan de berg in het dorp Kiau. ken de park ranger die de toelating afheeft. men laat enkel 5 mensen per dag toe. U kan ook overnachten in het dorp, geen touristen in het dorp. overnachting bij een Kadazan Dusun familie. Inderdaad al de tour agenten doen de touristich plaatsen aan, als men de Muhau water vallen in park Kinabalu geen touristen daar. ik kan veel plaatsen die of waar de reisagenten niet doen. zoals de rit via Kota Marudu naar Sandakan vie Belurus inderdaad een geode wegen doch veel natuur en enkel locale mensen. of de reivier bij Pitas waar u apen en croc hebt en geen touristen.
mijn email is Bernard.bauwens@gmail.com
Ik kan u helpen. Via Kuching is het best per vliegtuig naar Kalamantan indonsie te gaan.
Bernard

Bernard , bedankt voor de info , fijn nu weet ik waar we moeten zijn . Mvg, Jo