Wij plannen een reis naar Borneo in augustus. Tickets geboekt en al een aantal inlandse vluchten. Wij zien dat al een groot aantal plaatsen op de vluchten volgeboekt zijn. Daarom vragen wij ons af of we nu al in België al onze lodges, excursies en zo moeten geboekt hebben, of is dat daar nog mogelijk? Om een voorbeeld te geven: Wij hebben een vlucht geboekt van Miri naar Bario. En van Ba Kelalan naar Lawas. Wij willen wandelen van Bario naar Ba kelalan. Moeten wij nu al proberen al de lodges op deze tocht te boeken of kunnen we bij aankomst in Bario een gids te pakken krijgen die met ons vertrekt en daar de verblijven kan regelen?
Hi ethel
U kunt deze ook ter plaatse doen, ik woon in Sabah en doe het voor die het vragen, doe trouwens ook uitstappen indien gewenst. U hoef zeker niet alles op voorhand te boeken, de vluchten is wel beter doch niet zo noodzakelijk. Ben trouwens ook een Belg van Oostende en woon in Sabah dicht bij de berg reeds 5 jaar. du ik weet mijn weg.
email gerust met uw vargen bernard.bauwens@gmail.com
Groetjes
Bernard
ook wij gaan naar Borneo in juli/augustus, door Sabah reizen. Is het ook niet noodzakelijk van te voren de beklimming van mount Kinabalu te boeken? Dit wordt overal gezegd, kan dit ook ter plaatse?
Denise,
Na wat onderzoek is het probleem van mount kinabalu dat, als het slecht weer is op de dag van je tocht, je geen refund krijgt. En logeren op de berg is echt niet goedkoop hé…wij hebben twee dagen niets ingepland en gaan daar ter plaatse zien. Voor de rest zit het grootste deel van onze reis in elkaar…
Groetjes
Wij vertrekken volgende week…eindelijk…
Kan er mij iemand helpen met het vinden van een betrouwbare gids voor de trektocht bario - ba’kelalan?
Wij hebben enkel ons vliegticket naar bario.
Alle tips, verblijven,voedsel,gids… omtrent deze tocht zijn welkom