Rondreis Borneo

hoihoi,

Het lijkt mij en mijn vriend erg leuk om naar Borneo te gaan waarschijnlijk wordt dat in september 2012 en dan 3 weken. (ja ik weet het het is nog erg ver weg, maar kan niet laten om alweer een leuke reis samen te stellen haha).

Waar wij aan twijfelen is een groepsreis of zelf te gaan. Bij een groepsreis is alles al geregeld en hebben hebben wij niet de druk om op vakantie nog van alles te regelen.

We hebben al een aantal groepsreizen gemaakt en het lijkt ons toch ook wel erg leuk om zelf te gaan, maar is dat te doen op Borneo? En kan je veel vooraf regelen of kan dat ook ter plaatsen? Wat zijn de mooiste bezienswaardigheden op Borneo? En is alles te doen met het openbaar vervoer eventueel? Is het aan te raden om via een reisorganisatie te boeken ook als je zelfstandig naar Borneo gaat?

alvast bedankt voor jullie reacties,

groetjes Marlou

ik ben alleen in sabah geweest. daar wel zelfstandig rondgereist. vanuit bijvoorbeeld sandakan of kota kinabalu kan je daar alles regelen. ik had vooraf wel een paar nachten aan de kinabatangan rivier geboekt en binnenlandse vlucht. maar dit is niet per se nodig hoor want als je daar bent kun je het ook regelen

Hallo Marlou,

Als ik jullie was zou ik alles zelf regelen, dat is erg goed te doen.
Ik heb alles vooraf geregeld, zoals binnenlandse vluchten, accomodaties.
De excursies kun je goed te per plekke regelen, ook het vervoer.
Borneo is erg mooi. Je moet zelf even kijken wat je wilt zien, waar liggen jullie interesse’s.
Wij zijn naar Mulu park geweest (erg mooi), de Kinabatangan rivier is een aanrader, turtle island.
Ik vind het zelf fijn om een aantal dingen van te voren geregeld te hebben, zodat ik in de vakantie niet steeds moet zoeken naar waar ik heen wil, of welke accomodatie.
Veel succes ermee, en als je vragen hebt stel ze gerust.

groeten Sabine

Hoi Marlou,

Je zou eens contact op kunnen nemen met Olaf via zijn website

Zeker dat hij jullie een goed advies kan geven en/of jullie van dienst kan zijn met het boeken van e.e.a.

Groetjes en veel plezier met het plannen van je reis,
Pieter.

Ik heb afgelopen zomer 14 dagen met m’n zoon van 8 door Brunei en Sarawak getrokken. Ik had van te voren een aantal heel goedkope binnenlandse vluchten geboekt bij Airasia en Fireflyz, zodat we makkelijk en snel van de ene plaats naar de andere zouden kunnen komen. We hebben niet van alle tickets gebruik gemaakt. Als je heel ver van te voren boekt krijg je de tickets soms bijna gratis.

Ik had ook al een aantal nachten bij verschillende Tune Hotels geboekt (vanaf 2,50 per nacht), zodat we in ieder geval de eerste nacht in een nieuwe grote plaats niet eerst op zoek hoefden naar een onderkomen. Ook die boekingen heb ik niet allemaal gebruikt.

Mijn ervaring is dat je heel gemakkelijk zelf alles ter plaatse kunt regelen. Maar als je b.v. naar Mulu of andere bijzondere plaatsen wilt, je wel vroegtijdig moet boeken.

yo, wim hier ik ga deze zomer 2 maand naar borneo en omstreken, ik regel alles zelf.
ik heb al vietnam, china,thailand,laos,cambodia gedaan en altijd alles zelf geregeld. het is zeker te doen en makkelijk om rond te reizen.
buy the ticket… take the ride :stuck_out_tongue: yo wim

Ik heb afgelopen week veel contact gehad met Olaf. Dat is een Nederlandse man die woont op Borneo en hij heeft een reisorganisatie.

Erg fijn om mee te communiceren, zoekt alles voor je uit, en heeft prima prijzen!

Website:

Succes.