hulp gezocht bij reis Borneo 3wkn

Hallo,
Ik ga in juli 3 weken met mijn ouders naar Borneo. Alleen de vliegtickets staan vast op dit moment. We hebben wat rond gekeken bij de rondreizen alleen die vinden we wel erg prijzig. Ik denk dat we het prima allemaal zelf kunnen regelen alleen daarbij kunnen we wel wat hulp gebruiken!
een aantal vraagjes

• Aan vervoer: openbaar vervoer? of een auto huren? of echt een privechauffeur
  • welke binnenlandse vluchten zijns musts?
  • Wat zijn de echte must-see’s & must-do’s?
  • We willen zeker weten de orangoetans en neusapen spotten en ook graag naar turtle island (zijn ze er hele jaar door?)
  • Is het verstandig om wel enkele bouwstenen te boeken? Of kan het allemaal goed ter plekke geregeld worden?

Alvast heel erg bedankt!

Openbaar vervoer is prima te doen!
Ik denk dat bako nationaal park een must is. Qua natuur zou je bijvoorbeeld naar Kinabatangan nog kunnen gaan.
De zeeschildpadden komen er het hele jaar door en vooral tussen juli en oktober, dus dat is gunstig voor jullie.
Bouwstenen hoef je naar mijn mening niet te boeken, je kan prima alles zelf boeken. Er zijn overigens heel veel musts als ik erover nadenk. Bako nationaal park, kinabatangan rivier, Kinabalu nationaal park, sepilong orang oetang centrum en de danum valley.

Wat willen jullie zien op Borneo? In Bako nationaal park zie je vrij gemakkelijk neusapen. Wilde orangs oetans zien is lastig, maar niet onmogelijk. Onder andere in de Danum valley en aan de Kinabatangan rivier zijn ze er nog, maar het is altijd het juist moment en de juist plaats.

1 like

Bedankt voor je reactie!
Deze plaatsen heb ik inderdaad allemaal al vaker langs zien komen en zullen we ook vast in het programma willen opnemen.
We gaan er denk ik inderdaad voor om alles zelf te regelen alleen een aantal binnenlandse vluchten lijkt me wel onvermijdelijk toch?
Sowieso als we naar mulu NP willen. en misschien nog meer?
En zijn er voor bepaalde plekken ook permits nodig? want dan zullen we daar toch alvast achteraan moeten gaan.
Nogmaals bedankt!

Volgens mij moet je enkele plaatsen wel boeken ja, maar ik weet niet hoe dat precies zit. Vluchten heb ik helaas geen ervaring mee en kan ik je helemaal niet mee helpen.

Mulu NP heb je volgens mij wel een vlucht voor nodig ja en hetzelfde geldt dacht ik wanneer je richting kinabatangan wilt. Permits weet ik niet, maar je moet wel hier en daar een gids hebben. Mogelijk dat je bepaalde plekken wel moet boeken, maar ik hoop dat iemand anders je hier verder mee kan helpen!

Ha m92!

Zelf hebben wij rondgereisd op Borneo en we hebben fantastische ervaringen gehad! Kijk eens op onze Facebook en website voor inspiratie. Uiteraard kunnen we jou en je ouders ook helpen bij het samenstellen van je reis en hebben we verschillende fantastische accommodaties op Borneo, vaak die we zelf ook bezocht hebben.

Hopelijk tot snel!