Young Workers Exchange Program met Job offer

Hi allemaal!

Ik zit nu in Canada (Vancouver) en heb een leuke baan. In Sept moet verloopt m’n WHP en moet ik terug naar NL.

Als ik het goed begrijp kan ik via het Young Workers Exchange Program weer een visum voor een jaar Krijgen. Ik heb een job offer dus dat zit wel goed.
Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst weer terug naar NL.

Mijn vragen zijn:

1. heeft iemand ervaring met Young Workers Exchange Program?
  2. hoe lang duurt het voor dat je visum wordt toegewezen?
  3. is er net als het WHP een beperkt aantal visa per jaar? of is dat niet het geval voor het Young Workers Exchange Program
  4. moet ik voor het Young Workers Exchange Program ook wachten tot december? of kan het eerder?

Thanks,
Andree

Hi Andree,

Ik kan je niet helpen met antwoorden maar wil je even complimenteren dat je vast werk hebt gevonden in Vancouver en ook een joboffer hebt. Hoe heb je dat geflikt? Ik ben sinds maart in Vancouver en vermaak me prima en klaag helemaal niet over mijn baantjes (de langste was 1,5 week en ik werk alleen via een uitzendbureau en heb niet echt interesse in een vaste baan van 37.5 uur (20 is oke :P)) maar kon het niet laten om je toch even deze vraag te stellen.

En nu je toch in Vancouver bent; Ben je ook niet blij dat het eindelijk een beetje mooi weer begint te worden? Ik wens je een fijne Victoriadag toe :teeth:

Take care,
Elissa

Hoi Andree,

Ik heb in januari een YWEP aangevraagd. Het duurt ongeveer twee weken voordat je de brieven weer terug krijgt vanaf de ambassade in Berlijn. Verder moet je een verklaring van goed gedrag hebben (dat duurt ook twee weken). De werkvergunning is geldig vanaf het moment dat je het land binnenkomt en je kan het hele jaar door een aanvraag indienen.
Ik weet niet precies hoe het zit met het aantal dat ze per jaar uitgeven, er is een limiet maar ik weet niet hoe snel ze daaraan zitten. Dat kun je dnek ik het beste bij de ambassade in Berlijn vragen.
Succes met het aanvragen!

Groetjes Sara

Hallo Sara, Andre,

Ik heb ook na veel speuren, vallen en opstaan een vaste baan gevonden. Mijn WHP visum loopt af in December. Maar Sara weet je een site waar deze info wat duidelijker staat vermeld? Verder YWEP is voor welke leeftijdsgroep. Ik ben nl. al boven de 30.

Groeten,

Dragon